Toon posts:

Stroomstekkers 8800 GTX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik beschik over 2 x 8800 GTX en die heeft 2 stroomstekkers (per kaart) aan de zijkant.
Maar mijn voeding (550W) heeft maar 1 zo'n stekkertje.
Moeten beide stekkertjes aangekoppeld worden , en zoja dan moeten er een soort verloopstekkertjes bestaan in de handel want in principe moeten er 4 aangesloten worden?

Afbeeldingslocatie: http://i84.photobucket.com/albums/k1/KnightViper/8800GTX.jpg

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:17
Dan gok ik dat je voeding te licht is. Normaal is dat bedoeld om de kaart van beide 12V-rails te voorzien van spanning, omdat 1 rail te weinig levert.

Als jij 2 kaarten (dus 4x12V) uit 1 rail wil trekken dan wordt dat lastig.

Hoeveel A levert je voeding uberhaupt op z'n 12V lijn?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je voeding is dus gewoon niet geschikt voor 2 x 8800 GTX in SLI. De kabel zal vast wel te splitsen zijn zodat je 4 connectors hebt, alleen dan nog krijgt je kaar te weinig stroom om blaas je de voeding gewoon op. 550 Watt is namelijk niet veel met twee van die kaarten in SLI.

Het gaat je hoe dan ook niet lukken om stroom voor 2 x 8800 GTX uit een voeding met een enkele 12v rail te trekken. Advies is dus om een nieuwe voeding te kopen met meer vermogen en meer aansluitingen :)

[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 12-10-2008 12:56 ]

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Er zijn verloopstekkertjes, bijvoorbeeld 2 x molex naar 1 x PCI-e. Voor 1 8800GTX lukt dat nog wel, maar ik ben bang dat je voeding te zwak is voor 2 van die kaarten.

[ Voor 4% gewijzigd door Forcepoint op 12-10-2008 12:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
:'( oei voeding te zwak , moet wel zeggen dat ik de kaarten niet in SLI zet , ze moeten 3 monitoren bedienen dus 2 monitoren in kaart 1 en de derde in kaart 2 samen ondersteunt door Ultramon.
Dus 850W is zeker een aanrader?
Dus de verloopstekkertjes zijn verkrijgbaar?

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-05 18:19

Krizzie

Progressive Music \o/

een 850W voeding heeft meestal wel 4 van die stekkers standaard er aan zitten, gewoon even kijken bij de specs van de voeding wat deze aan stekkers heeft. ;)

Edit:

SLI of niet beide kaarten willen wel graag stroom hebben. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Krizzie op 12-10-2008 13:43 ]

Geluidswolk

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb er drie bekeken en ze hebben allemaal maar 2 stekkers.
Ik denk niet dat het gezond is per stekker af te takken naar 2 voor de videokaart?
Of ik kan ook 2 stekkers naar 1 videokaart en de andere (Witte met 4 pennen) daar vanaf te takken naar kaart 2? Maar gaat dat , zijn die witte eveneens 12V , ken er dus heel weinig van he.

nieuws: PC Power & Cooling introduceert 850W voeding

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 13:49 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wel of geen SLI maakt inderdaad niets uit, ik daar voor het gemak gewoon van uit ;)
Pagina: 1