Toon posts:

matrix storage manager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had wat problemen met mijn raid0 controle en besloot om de matrix storage manager eens te updaten van versie 7.0.0.1011 naar versie 8.5.0.1032. Om dit te doen heb ik de hele partitie geformateerd en vista opnieuw geinstalleerd. Wanneer hij vroeg om de juiste stuurprogramma's heb ik dmv de "64-bit Floppy Configuration Utility" de iastor.inf voor versie 8.5.0.1032 geladen. Vervolgens vista 64 bits verder geinstalleerd wat prima verliep.

Echter wanneer ik de pc opnieuw opstart zie ik in het scherm in DOS, waar de RAID configuraties kunnen worden gemaakt/aangepast dmv de toesten CTRL-I nog steeds versie 7.0.0.1011 staan. Daarnaast heb ik ook de "Intel(R) Matrix Storage Manager" driver welke in windows zelf geinstalleerd kan worden geprobeerd maar hij blijft op de oude versie staan.

Mijn mobo is een X48C Platinum met een ICH9R chipset en heb de drivers van de volgende link gedownload:

http://downloadcenter.int...g&strOSs=150&submit=Go%21

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 10:37:
Echter wanneer ik de pc opnieuw opstart zie ik in het scherm in DOS, waar de RAID configuraties kunnen worden gemaakt/aangepast dmv de toesten CTRL-I nog steeds versie 7.0.0.1011 staan.
Dat scherm heeft afgezien van de gelijkenis helemaal niks met DOS te maken. Maar via het CTRL-I gedeelte kom je in de RAID bios, en deze is niet up te daten via drivers in Windows maar zit ingebakken in de bios voor je mainboard.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat Nielson reeds aangeeft, je hebt een nieuwere versie van de software geinstalleerd, maar dit betekend nog niet dat de RAID BIOS een update heeft gehad. Je zult ook moeten kijken naar een (RAID) BIOS update, vaak worden deze met de software update meegeleverd of zijn van dezelfde locatie te downloaden.Hoe het precies met de onboard Intel RAID controllers zit weet ik niet precies. (daar heb ik zelf geen ervaring mee, aangezien ik zelf een PCI-X en PCI-e RAID controller gebruik)

Misschien dat de handleiding van het moederbord er iets over zegt of mogelijk documentatie bij de Matrix storage software.

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 12-10-2008 12:43 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Laatste BIOS versie van mijn mobo staat er op. Het probleem is dat hij de ene keer wel mijn schijven ziet in RAID en de andere keer niet in de RAID bios. Hij mist mijn 2e schijf dan. Als ik vervolgens op CTRL-I druk ziet hij ze netjes en kies ik exit en kan ik normaal opstarten. Start ik vervolgens nog een keer op dan ziet hij ze meestal wel en start hij netjes door.

Hierdoor dacht ik mijn RAID-bios te upgraden en te kijken of dit probleem opgelost kan worden.

Bedankt en ik ga eens op zoek naar een andere RAID-bios.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zijn die schijven van je dan nog wel helemaal lekker? Toen ik nog met Samsungdisks draaide had ik dit ook continu, dan werd ook vaak 1 disk niet herkend uit een array. Na een paar reboots werkte het dan weer wel.
Welke problemen heb je precies met die array?

Verwijderd

Topicstarter
Dag Terw_Dan

Dezelfde problemen welke jij beschrijft. Als hij eenmaal doorstart doet hij het perfect. Het lijkt net of hij de tijd nodig heeft om ze te herkennen. Meestal herkend hij de 2e schijf niet en als ik ctrl-i klik ziet hij ze wel. Een hele enkele keer krijg ik zelf het scherm "Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device". Start ik dan opnieuw op dan is er weer niks aan de hand. Een hoop problemen maar wil graag in RAID0 draaien aangezien ik bij HD Tune een gem. haal van 175 Mb/s en spellen lekker snel opstarten. Ook heb ik de schijven getest met ES-tool welke geen problemen vondt. Deze topic is zo'n beetje mijn laatste hoop anders laat ik het zo als het is, hoe vervelend ook en wacht ik maar op een BIOS update voor mijn mobo en hopen dat daar een nieuwe matrix manager in zit.

Het gaat hiet om twee samsung spinpoint F1 schijven van nog geen twee weken oud.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Update de firmware van die Samsungs eens. Samsungs zijn redelijk vervelend in RAID, ze vallen er spontaan uit en geven bakken problemen. Ik heb ze daarom (ik had 4 500GB T166 disks), vervangen door Seagate schijfjes en sindsdien geen problemen meer gehad.
Als het goed is heeft samsung een firmwareupdate beschikbaar gesteld, die zou moeten helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb gekeken bij samsung en kon niks vinden en heb ook een mailtje gestuurd een week geleden maar nog geen antwoord op gehad. Op de site kan ik niks vinden en via google ook niet op de versie 1AC01108. Deze firmware heb ik nu. Ik heb wel op het forum gelezen dat er een update is van 1AA01112 naar 1AA01113 maar deze is denk ik niet geschikt voor mijn schijven. En ik vind het verschil in AC en AA een beetje vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat iemand mij aan die firmware kan helpen? Zou fantastisch zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 19:18 . Reden: foutje in de spelling ]

Pagina: 1