Toon posts:

Novell netwerk 4.11 boeken

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben nu bezig met een aantal oude mcse nt 4.0 boeken te leren, en heb hier een versie 4.11 netware van Novell liggen. Nu heb ik gehoord dat novell moeilijker is dan NT 4.0 (moet wel vanwege de complexe stuctuur die je ermee kan maken) en zou ik het graag willen leren. Ik heb al eens gevraagd of er sites zijn die beginners een handje kunnen helpen, maar die blijken niet te bestaan. Dus vraag ik me af of mensen goedkope netware 4.11 boeken kennen die ik in een boekenzaak in a'dam zou kunnen kopen. En welke je het beste mee kan beginnen...
Het lijkt me namelijk Keigaaf om novell te leren :)

Verwijderd

Waarom 4.11 leren als 5.1 er al lang is?

Verwijderd

Nee dat is et niet, en ik kan et weten want ik heb er les in gehad :)

Verwijderd

Novell hoeft helemaal niet moeilijker te zijn dan windows NT. Het is veel meer karakter georienteerd dan NT, maar dit hoeft zeker geen nadeel te zijn.
Zelf ben ik best wel een liefhebber van Novell, dus zou je aanraden om je er een beetje in te verdiepen.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Het opzetten van Novell is wel iets lastiger dan NT.

Alleen het beheren gaat veel makkelijker en beter. Vooral door de efficiente Shell-intergratie van de Novell-client.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gehoord ja, maar ik heb hier een novell 4.11 liggen en geen 5. Ook geen geld voor...
Ik wil die 4.11 gewoon gebruiken om te leren, ik heb alleen de boeken ervoor nodig. Het lijkt me namelijk niet zo simpel als een NT 4.0 PDSke opzetten. Ik ben namelijk niet zo'n dosbase command persoon achtig gedoe, wil mijn problemen zo oplossen ;)

Verwijderd

Ik wil die 4.11 gewoon gebruiken om te leren, ik heb alleen de boeken ervoor nodig.

et voila:

http://www.novell.com/documentation/lg/nw4/docui/index.html

succes.
Pagina: 1