Overstap naar WPA

Pagina: 1
Acties:

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:29
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met het informatie verzamelen over WEP beveiligingen (en het cracken ervan) en nu heb ik met eigen ogen gezien dat (mijn) WEP-netwerk erg "gevoelig" is.
Als je eenmaal in een netwerk ingelogd bent dan weet ik dat er erg veel "gevoelige" gewonnen kan worden. Daarom wil ik graag overstappen naar een WPA beveiliging.

Op internet hoor ik verhalen dat WPA het netwerk langzamer maakt, is dit waar? Zoja, maakt dit mijn netwerk merkbaar langzamer?

Ook zie ik in sommige routers WPA2 staan. Ik kan niet goed vinden wat het verschil is tussen WPA en WPA2 is.

En last but not least: Ik mijn routers zie ik bij de WPA configuratie "Encryption Technique" staan, hierachter staat: TKIP en AES. Wat is het verschil en wat is beter?

Alvast bedankt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de link van HlpDsk. Daar staat duidelijk:
WEP beveiliging blijkt in de praktijk makkelijk te kraken, WPA of WPA2 wordt daarom aanbevolen.
Of het trager wordt is niet eens zo relevant, beveiliging is veel belangrijker. Het verschil tussen AES en TKIP is goed te vinden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde links. Met een beetje zelf zoeken was je al een heel eind gekomen.
In de praktijk zal je weinig merkbaar verschil hebben tussen WEP en WPA, maar dat had je redelijk snel kunnen ondervinden als je het zelf even getest had - je hebt het immers als in je apparatuur zitten.

Tijd voor een nieuwe sig..

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-01 18:03
Dat "snel" kraken kun je wel vergeten.
Heb ff een test gedaan met een wpa2 cap file.
Waar de key 12345678 is.
aircrack-ng (windows versie) doet er 2 seconden over met een simpele wordlist.
Elcomsoft pr heeft er 6,5 uur over moet doen met GPU gebruik van mijn geforce 9600GSO
en vertel ik het prog ook nog dat ie alleen nummeriek moet gebruiken.

Laat mij aircrack maar gebruiken om mijn "vergeten" key te achterhalen.

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-03 15:48
Als je een zwakke key gebruikt is de krachtigste encryptie waardeloos...
Als je een sterke key gebruikt (dus gewoon lang genoege random string) is WPA/AES praktisch gezien onkraakbaar, tenzij misschien voor de NSA
Pagina: 1