Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HTPC software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn HTPC maak ik gebruik van MediaPortal (MP) voor het afspelen/bekijken van mijn: foto's, filmpjes, dvd's en muziek. Dit werkt allemaal prima echter krijg ik het niet voor elkaar om tv te kijken via MP. Mijn tv-kaart is een FireDTV S2, dit is dus digitale schotel tv. Als ik gebruik maak van de meegeleverde FireDTV viewer kan ik uitstekend tv kijken. In MP krijg ik het niet voor elkaar om tv te kijken, ik krijg de foutmelding: Unable to start timeshifting & No video/audio detected. Ik kan me herinneren dat een tijd geleden ook een foutmelding was: unscrambeld signal of zoiets dergelijks. Hoe dan ook krijg ik het niet voor elkaar om tv te kijken via MP, tenzij iemand met een gouden tip komt....

Vandaar dat ik dacht laat ik eens verder kijken of er alternatieven zijn, ik heb imedian geprobeerd te installeren maar deze loopt continue vast bij het installeren. Windows media center zou een optie kunnen zijn maar deze ondersteund geen full HD MPEG-4 en valt daardoor inprinciepe af, of is dit inmiddels wel mogelijk?

Heeft iemand goede ervaringen met andere software voor het afspelen/bekijken van:

Digtale TV, DVB-S2 (HD satelliet tv)
Foto's
MP3
Radio stream
Avi filmpjes
DVD/Blueray