Toon posts:

Gratis digitale televisie / Welke decoder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De gemeente waarin in woonachtig ben, heeft de kabel voor televisie in eigen beheer. Hierop wordt gratis digitale televisie aangeboden.

Maar hiervoor moet uiteraard wel een digitale decoder worden aangeschaft.

Waarop moet worden gelet wanneer je in deze situatie een digitale decoder aanschaft.

Is het mogelijk om iedere desgewenste decoder aan te schaffen? Of zijn hier aparte decoders voor.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:02

kraats

Ik rol

Over welke gemeente heb je het? Meestal is daar dan al best veel over te vinden op GoT. Wat vaak het belangrijkst is, is de codering, meestal Irdeto, als ik me niet vergis.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Meestal zal elke DVB-C decoder die overweg kan met Irdeto prima werken. Je zou even na kunnen vragen wat voor pakket men aanbiedt zodat je uit kunt zoeken welk soort decoder je hebben moet. Hier kunnen we ook niet veel over zeggen zo. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Je hebt niets met irdeto te maken, als je provider het tenminste fta aanbied. Er zijn enkele providers die digitale TV aanbieden zonder coderingen.

Een samsung (bv) dvb-c decoder of een dvb-c tvkaart kun je dan zonder problemen gebruiken. De benodigde netwerkinstellingen kan je kabelleverancier wel vertellen.
Op mn werk heb ik bv het DVB-C signaal uit Harderwijk, en werkt dus elke DVB-C decoder. Ook in de PC gaat dat prima. Op het UPC signaal is dat nooit gelukt (hebben ook UPC kabel) aangezien hun alles 'forceren' op hun mediabox.

Dingen als irdeto enz zijn van toepassing als je met extra pakketten wilt, die WEL gecodeerd zijn.

Maar idd, waar/welke provider? Dan kunnen we iets concreter zijn. Bij Caihwk (bv) is het hele basispakket ongecodeerd in dvb-c te krijgen, dus niets geen gedoe met kaartjes. Bij UPC bijvoorbeeld is dat heel anders.

Je kan ook naar decoders kijken met HD, als je kabelprovider dat tenminste aanbied. Een simpele samsung koop je voor iets van 75 eur ( Samsung DCB 9401R ), dat is degene die vaak ook door providers geleverd wordt. Deze is dan wel SD. Verder kun je (bv) bij Humax rondkijken, daar zijn ook modellen met PVR

[ Voor 32% gewijzigd door DJSmiley op 11-10-2008 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om de gemeente Edam-Volendam.

Ziggo biedt het internet aan via de kabel. Maar televisie heeft de gemeente nog in eigen beheer. Dus er is geen provider die dit aanbied. Op de site van de gemeente staat alleen dat je hem kan kopen bij de lokale electronicawinkels. Maar die zijn natuurlijk veel duurder dan het internet.

Wanneer ik nou een Samsung Ziggo DCB-B270R aanschaf, zou deze dan moeten werken. Of werkt deze decoder alleen met een Ziggo pakket?

Verwijderd

Ik ben niet bekend hoe het precies in Edam-Volendam uitgevoerd wordt door de gemeente maar de kans is groot dat het "gratis" digitale tv toch ook deels gecodeerd is.
Gezien het feit dat het internet door Ziggo aangeboden wordt is de kans ook erg groot de gemeente de tv afneemt bij Ziggo en daarbij ook het digitale tv signaal.

Ziggo zelf heeft in iedergeval ook het gratis basis digitale pakket voor het grootste deel gecodeerd.
Door die codering ben je gebonden aan een beperkt aantal decoders die direct werken (met gebruik van bijbehorende smartcard).
Een aantal andere decoders / tuners werken ook maar dan met een kleine (relatief dure) omweg.

Het verst kom je denk door eens in een lokale electronica zaak na te vragen. Zij kunnen je vast vertrellen of ook het gratis deel gecodeerd is of niet.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 01:13:
Het gaat hier om de gemeente Edam-Volendam.
Er zijn via de kabel maar twee "verschillende" DVB systemen in gebruik in Nederland. Dat is of het UPC systeem waarbij de Nagravision als Conditional Access System (CAS) wordt toegepast samen met een eigen formaat om kanalen logisch te nummeren, of het DVB systeem dat bij de rest van de kabelbedrijven wordt toegepast waarbij meestal sprake is van Irdeto als CAS en ook weer een eigen formaat om kanalen logisch te nummeren. In beide gevallen geldt dat ze een afwijkende manier toepassen voor het instellen van een kabel ontvangers waardoor DVB-C apparatuur die zich strikt aan de DVB specificaties houdt en niet speciaal zijn aangepast aan één van beide DVB systemen lastiger te gebruiken zijn en in sommige gevallen helemaal niet aan de praat te krijgen zijn.

Gemeente Edam-Volendam valt niet onder UPC, dus kan je gebruik maken van de aanbevolen kabel ontvangers van de Irdeto kabelbedrijven. Via de website van Ziggo kan je een lijst vinden van deze ontvangers. Persoonlijk zou ik Samsung, Philips en Digi1 links laten liggen en voor een Humax ontvanger gaan, maar het is aan te bevelen om eerst via de plaatselijke winkeliers wat meer informatie te achterhalen welke ontvangers zij aanbieden en dus ondersteunt zouden moeten worden door jullie kabelbedrijf. Tot dusver is er namelijk nog geen één aanbevolen kabel ontvanger die ook bugvrij is en dan is het wel zo prettig als jullie kabelbedrijf ook firmware updates voor de door jou gekozen ontvanger verspreid omdat er geen enkele andere methode is om de ontvanger te updaten.

Verder wil gratis digitale TV niet in alle gevallen zeggen dat er ook geen CAS wordt toegepast. Bij veel van de kleine kabelbedrijven is digitale TV wel gratis, maar hebben ze toch een Irdeto CAS zodat ook een smartcard noodzakelijk is. Een smartcard is gebonden aan een bepaald kabelbedrijf en moet ook worden geregistreerd bij het kabelbedrijf zodat dat kabelbedrijf de smartcard kan opnemen in de Irdeto CAS. Daarover moeten de plaatselijke winkeliers je ook meer kunnen vertellen.

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 19:26

pvr

Gertjan1980

Ik woon in Volendam, en verkoop mijn Samsung DCB-H360RA een jaar oud, en werkent te zien.
Voor 100€ mag je hem hebben.

Ik neem schotel, vandaar dat ik hem weg doen.

Ik moet vandaag 2 dagen weg voor mijn werk, maar als je intresse heb, mail me maar, kan je hem zaterdag eventueel bekijken.

Mail via marktplaats, want daar staat de advertentie.

http://link.marktplaats.nl/200117798

Greetzzzz P@UL

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Verwijderd

Even een klein vraagje, wij hebben de Samsung dcb-b270r. De vraag is of bij onderbreken van de stroom ) stekker eruit, de instellingen en voorkeuren zenders dus verloren gaan

dank!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

nee.

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1