Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Manfrotto pano kit of Nodal Ninja 3/5

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• 202119
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10-07-2013
De laatste tijd ben ik mij aan het informeren naar een pano setup. Dit omdat met een 10-22 pano's maken erg moeilijk is uit de hand ivm de vervorming.

Via een user op Tweakers kwam ik bij zijn pano setup terecht die bestaat uit Manfrotto onderdelen. Deze setup lijkt me wel wat omdat de losse onderdelen ook voor andere doeleinden te gebruiken is, en omdat een Manfrotto pano kit echt té ver boven mijn budget uit gaat.

Zie hier de Manfrotto samengestelde setup.

http://www.flickr.com/photos/victormk1/2768662022/

Echter, zie ik dat je met een Nodal Ninja setup ook zeer strakke pano's kunt maken, maar ik zou graag willen weten of ik beter de Nodal Ninja 3 (€219,-) of de Nodal Ninja 5 (€379,-) zou moeten kopen.

Ik vind pano's maken erg leuk en interessant, maar ik doe het niet dagelijks ofzo, het is dus meer een hulpmiddel bij 'af en toe projecten'. De prijs van de Nodal Ninja 3 vind ik perfect, alleen weet ik niet of een Nodal Ninja 5 mij in de toekomst, als het pano's maken erdoor makkelijker gaat, meer plezier leverd.

Wie kan mijn helpen, info geven etc...

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Volgens mij moet je pano's dusjuist niet met een super groothoek maken maar met een objectief met zo min mogelijk vervorming denk ergens tussen 24 en 50 mm FF.
Mijn ervaring is dat je met de moderne software zelfs pano's uit de hand kan maken, gewoon ruim genoeg foto's maken maar met ieder normaal statief moet je heel erg ver kunnen komen. Zou eerst proberen voordat je gaat investeren.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• abrakadaver
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-11-2015
Behalve als je echt veel dingen op de voorgrond hebt zou ik 't ook gewoon zonder zo'n extra kop doen.

5D II, 35mm F/1.4L, FujiFilm x100

• 202119
Ik heb voldoende pano's uit de hand ganomen om te weten dat je voor 'betere' pano's een statief met pano kop moet hebben. Als je uit de hand schiet is de kans heel erg groot dat je veel stitch fouten krijgt omdat je niet om het nodale punt van de lens heen draait, met een pano kop doe je dat dus wel.

Ik heb inmiddels een andere, en goedkopere oplossing gevonden die precies dat doet wat ik wil voor minder geld. http://www.panorama-hardware.com/

202119 wijzigde deze reactie 13-10-2008 20:12 (5%)

• BakkerBolletje
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 24-07-2018
Laat even weten hoe hij bevalt he ;)

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

• 202119
Zeker, al zal het nog wel even duren voor ik hem bestel.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True