Toon posts:

.mkv op mac schokt erg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een mac mini, maar als ik daar een hd film 1080p (.mkv) schokt dit heel erg.
ik heb dit probleem eerder gehad met windows vista, maar toen downloade ik klite codec. helaas is dit niet voor de mac. ik heb geen idee wat ik moet doen om een full hd film goed af te spelen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Een Mac Mini is nou niet bepaald heel krachtig, volgens mij moet ie 720p nog wel aankunnen, maar 1080p wordt waarschijnlijk net iets teveel gevraagd.

The devil is in the details.

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:10:
ik heb sinds kort een mac mini, maar als ik daar een hd film 1080p (.mkv) schokt dit heel erg.
ik heb dit probleem eerder gehad met windows vista, maar toen downloade ik klite codec. helaas is dit niet voor de mac. ik heb geen idee wat ik moet doen om een full hd film goed af te spelen.
Niet alle 1080p films zijn goed af te spelen met een Mac Mini. Helaas.
Waar speel je nu de films mee af. Je kan een programma als VLC uitproberen (zal niet heel veel uitmaken ben ik bang). Maar vaak is de MacMini gewoonweg niet in staat om 1080p goed weer te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door sajoku op 11-10-2008 20:13 ]

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je kan de mediacenter-software Plex proberen. Er is een kans dat het dan wel soepel draait.

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:17
Gebruik MPlayer OS X. Die speelt high definition films véél vloeiender af dan VLC en zeker dan QuickTime.

Verwijderd

Topicstarter
Pinata schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:20:
Je kan de mediacenter-software Plex proberen. Er is een kans dat het dan wel soepel draait.
Yes, dit werkt!!! Heb alleen nog een probleempje om Plex full screen te krijgen. Dit komt omdat je alleen met het toetsenbord kan werken (geen muisbesturing?). heb je een suggestie?

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 14:08:
[...]

Yes, dit werkt!!! Heb alleen nog een probleempje om Plex full screen te krijgen. Dit komt omdat je alleen met het toetsenbord kan werken (geen muisbesturing?). heb je een suggestie?
Jazeker! Muis kun je gewoon inschakelen bij "Configure the system" > "Appearance" > "Look and feel" > "Enable Mouse". Fullscreen krijg je door command + F in te drukken. :)
Pagina: 1