Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan een workstation crashen door de voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een workstation met een nieuwe 450 watt voeding. Het gaat om een AMD64 3000+, 1.5GB, 160GB, DVD, CD-RW, DISK

Hij vertoonde problemen met het opstarten. Hij liep dan nogal geregeld vast op het Asus-scherm. Dan reageerde de PC niet meer op toetsen.

Het probleem speelt al een maand, maar ik kom eindelijk in de buurt. Ik heb namelijk de DVD-speler en het diskette-station losgekoppeld en geloof het of niet, de PC lijkt eindelijk weer stabiel!

Hoe kan ik controleren hoe het komt dat de PC niet meer opstartte met het diskettestation en de DVD-speler aangesloten? En hoe kan ik dit het beste oplossen? Een 450 watt voeding lijkt me toch aardig watt?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

En ja, een voeding kan na verloop van tijd minder vermogen afgeven; zou dus kunnen betekenen dat de voeding geen 450W maar aflevert maar bijvoorbeeld 360W en langzaam maar zeker niet meer voldoet voor je PC.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Welk merk/type voeding is het? Het aantal watts zegt namelijk niet zo veel. Maar normaal gesproken zou het meer dan genoeg moeten zijn voor dat systeem.

Overigens kan het ook aan een defect diskettestation / DVD speler liggen dat je PC instabiel was met die apparaten aangesloten. Het is dus lang niet zeker of de voeding het gewoon niet trekt als je ze aansluit.

Ik zou in ieder geval proberen een van de apparaten weer aan te sluiten en dan kijken of je pc stabiel blijft.

Verwijderd

Topicstarter
De PC is weer helemaal stabiel. Hij maakt wel heel veel geluid. Ik dacht eerst de harde schijf of ventilatoren, maar die bleken het niet te zijn.

Ik zal de DVD-speler ook weer proberen aan te sluiten, wellicht zit het probleem daar. Dat zou ik persoonlijk nogal raar vinden, gezien de capaciteit er moet zijn. Kan ik zien hoeveel watt er gebruikt en geleverd wordt?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ik222 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:17:
Welk merk/type voeding is het? Het aantal watts zegt namelijk niet zo veel.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als ik jou was zou ik deze z.s.m. omruilen/weggooien. Trust/Sweex/Q-Tec voedingen moet je proberen te mijden. Niet alleen zijn de opgegeven vermogens onzin (420W zal het ding misschien 1 seconde volhouden), als je niet uitkijkt trekt het ding je overige hardware mee zijn val in bij een plotseling overlijden.

• ik222
  • Niet online
Inderdaad dat is echt de grootste rotzooi die je maar kunt krijgen. Niet dat een A merk nooit iets mee kan nemen in zijn val overigens (dat heb ik onlangs zelf ondervonden, mijn antec voeding heeft mobo + harddisk gesloopt toen hij kapot ging :( ) maar de kans is bij een merk als trust in ieder geval veel groter.

Ook kan dit je probleem veroorzaken aangezien voedingen van dergelijke merken meestal veel minder vermogen leveren dan ze beweren ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zonde, ik heb de voeding 3/4 maand geleden vervangen. De PC is al een half jaar onstabiel.

Nu heb ik weer geboot zonder DVD-speler en diskette... ging het goed.
Nu na aansluiten van DVD-speler en diskettestation gaat het ook weer goed en start de PC volledig op.

Erg onstabiel dus. Ik zou graag een permanente oplossing hebben. Ik heb wel het gevoel dat de problemen iets met de voltage/stroom te maken hebben, een nieuwe voeding van € 50,- voor de PC is zonde.

• ik222
  • Niet online
Je moet het zelf weten maar in principe kun je voedingen van dergelijke merken beschouwen als een tijdbom in je pc ;)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 20:20

BHQ

Inderdaad. Werkelijk de grootste pulp die op de markt is.

Gooi er een voeding van een -fatsoenlijk- merk in (dus meer dan 3 tientjes) van bijv. Antec / Cooler Master / Chieftec of een ander merk wat goede reviews krijgt, maar geen Trust/Sweex/Q-tec.
Pagina: 1