[Ziggo] Internet verbinding traag geworden.

Pagina: 1
Acties:

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12 07:34

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben tegenwoordig alleen in de weekenden thuis, en meestal zet ik dan een paar downloads aan zodat ik op mijn nieuwe woon adres lekker film kan kijken. Het probleem is nu, met verbinden is van 20mbit(2,5MB/s) naar een schamele +- 2 Mbit( 250 KB/s) gezakt, ik heb 3 verschillende 1000MB.bin's geprobeerd, speedtest.net, speedtest.nl en via mijn nieuwsgroepen en overal kom ik op +- 2 Mbit uit.
Ik meteen Ziggo gebeld en de situatie uitgelegd, nog geen 1 minuut later zegt de medewerker dat het aan de coaxkabel tussen het afleverpunt(of hoe je dat ook noemt) en mijn modem.

Maar daar sta ik een beetje sceptisch tegenover, hoe kan die kabel van de ene op de andere week van 2,5MB/s naar 0,25 MB/s zakken?

Klopt het wat die medewerker mij zegt? hoe kan ik dat controleren?

Hij stuurt een nieuwe kabel naar ons toe die komt binnen 5 dagen aan, maar ik zou graag willen weten wat jullie hier van denken. Aangezien het net herfstvakantie is kan ik het niet aan mijn leraren vragen(doe ICT opleiding).

Bij voorbaat bedankt voor alle meningen, theorieën en complotten die hier uit rollen :+

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Verwijderd

Dat heb je kennelijk geen ervaren helpdeskmedewerker aan de lijn gehad.
Zelfs als je modem niet bij de hoofdaansluiting staat en een erg slecht signaal heeft, dan haal je de juiste snelheid.
Je kunt wel last krijgen van packetloss, als de coaxkabel tussen je modem en je hoofdaansluiting niet goed is.
Sluit je PC eens rechtstreeks aan, dus zonder router en doe eens een snelheidstest in de veilige modus met netwerkondersteuning bij bijvoorbeeld speedtest.
Doe dit een keer 's ochtends en 's avonds.
Stuur mij maar een PM, als je dan niet de juiste snelheid haalt.