Toon posts:

Probleem internet-snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik kom hier niet zo vaak maar ik hoop dat jullie me toch kunnen helpen bij mijn probleem.

Het zit dus zo, ik heb hier Telenet ExpressNet Turbo waarmee ik dus 20Mbps download haal, nu haal ik er maar ik haal er nu maar 1.5Mbps van :( .De modem van telenet staat in de kelder en via een Netgear kasje gaat her internet via de stroomlijn door heel het huis :) . Mijn pc staat helemaal boven in het huis maar beneden behaal ik dezelfde snelheid. Als ik mijn laptop echter rechtstreeks op de telenet router aansluit dan haal ik dus 18Mbps, maar mijn vraag is nu waarom ik zoveel snelheid verlies? We hebben ook draadloos internet en het ontvangst is door heel het huis uitstekend, deze is rechtstreeks op de telenet router aangesloten en via draadloos haal ik 8Mbps. Het rare is zelfs als ik met de laptop voor de draadloze router sta blijft de snelheid 8Mbps, is dit een limiet op de router zelf?

Ik hoop dat jullie me zo snel mogelijk kunnen antwoorden,
Alvast bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee.

Voor wat betreft WLAN; je geeft niet aan op welke standaard of met welke key je WLAN hebt geconfigureerd; het kan dus zomaar zijn dat je WLAN op 802.11B draait en dat is maximaal 11Mbps (uit mijn hoofd).

En voor de rest van je verbinding; als je op de router wel 18Mbps haalt, kunnen we redelijk concluderen dat de rest van je infra (stroomnet-verbinding???) niet goed functioneert.

*edit*
Heb je FAQ - Netwerken en Policy - Netwerken doorgelezen? Zoals je in mijn antwoord ziet; missen we aardig wat info om je beter/sneller/duidelijker te kunnen helpen.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 11-10-2008 18:09 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:06:
Geen idee.

Voor wat betreft WLAN; je geeft niet aan op welke standaard of met welke key je WLAN hebt geconfigureerd; het kan dus zomaar zijn dat je WLAN op 802.11B draait en dat is maximaal 11Mbps (uit mijn hoofd).

En voor de rest van je verbinding; als je op de router wel 18Mbps haalt, kunnen we redelijk concluderen dat de rest van je infra (stroomnet-verbinding???) niet goed functioneert.
Oh ja sorry daarvoor :)

De router draait op 802.11G, het is de Belkin F5D7230-4 http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=136493

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Als je echt de volle snelheid wil zul je utpkabels moeten trekken.....

....ik vrees dat die netwerk via stroomcontactdingen gewoon niet sneller kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Frankie02 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:26:
Als je echt de volle snelheid wil zul je utpkabels moeten trekken.....

....ik vrees dat die netwerk via stroomcontactdingen gewoon niet sneller kunnen.
Daar was ik al bang voor :P ik ben nu eigenlijk aan het denken om alles via de draadloze router te doen, maar dan vraag ik me nog af waarom die maar 8Mbps haalt terwijl hij rechtstreeks op de telenet modem is aangesloten.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:32:
[...]

Daar was ik al bang voor :P ik ben nu eigenlijk aan het denken om alles via de draadloze router te doen, maar dan vraag ik me nog af waarom die maar 8Mbps haalt terwijl hij rechtstreeks op de telenet modem is aangesloten.
Zie mijn eerdere opmerking; wij ruiken niet wat er bij jou thuis staat, hoe het is precies is aangesloten en welke settings waar wel/niet zijn ingesteld. Het kan zomaar dat je ontvangende WLAN-kaartje maar 802.11b is of dat er een beperking zit in de uplink van de router of whatever.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1