Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] C: Eigenaar veranderd = problemen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb gisteren het eigenaarschap van mijn C: veranderd omdat ik het zat was dat mij steeds de toegang werd geweigerd naar bepaalde bestanden. Wel, nu ben ik eigenaar van de schijf en heeft de Trusted Installer het nakijken, maar...

Mijn Officepakket heeft hier wat moeite mee. De snelkoppelingen in mijn menu start werkten niet meer en in mijn Shell extension en mijn menu start associeert Office niet meer met de juiste iconen. Ik heb nieuwe snelkoppelingen in mijn menu start geplaatst en hierbij associeert hij de juist iconen. Als ik echter een .docx bestand opsla weet hij wel dat het een office document is, hij opent hem ook gewoon, hij geeft alleen het verkeerde icoon weer. Te weten het standaard 'no icon' of 'fout' icoon. Weet iemand hoe ik de iconen opnieuw kan toewijzen?

Ik draai Office 2007 op Vista X64

Alvast bedankt!

• linkforsoad
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:22
Maak als allereerste eens je gehele cache schoon. Dit is te doen met het programma CCleaner!

Gr, Simon
Linkforsoad

Verwijderd

Topicstarter
linkforsoad schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:47:
Maak als allereerste eens je gehele cache schoon. Dit is te doen met het programma CCleaner!

Gr, Simon
Linkforsoad
Ok gedaan, ik had cc toevallig op mijn pc staan. Het heeft echter niet geholpen.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:58

sanzut

It's always christmas time

TS bedoelt (denk ik) dat hij alle NTFS rechten op zijn bestanden heeft ontnomen.
Hoe je dit op kunt lossen zou ik eerlijk gezegd niet weten...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm. The plot thickens..

Ik dacht: ik installeer hem gewoon even opnieuw. Nou vergeet het maar. Office 2007 wil niet meer uninstallen. Het programma zelf werkt na deze poging ook nog prima. Vreemd verhaal :P

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:45:
Ik heb gisteren het eigenaarschap van mijn C: veranderd omdat ik het zat was dat mij steeds de toegang werd geweigerd naar bepaalde bestanden. Wel, nu ben ik eigenaar van de schijf en heeft de Trusted Installer het nakijken, maar...
Ja, en welke andere users/processen/services hebben nog rechten op de C-schijf?

Als het namelijk alleen de user Treslong is met Full Access, kan je bij deze beter beginnen om je PC opnieuw in te richten...

*edit*
Sorry, wie heeft er op NTFS-niveau nog rechten (en niet zozeer Ownership). Desondanks is de TrustedInstaller wel een essentieel onderdeel van Windows.

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 11-10-2008 18:19 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:45:
Hallo!

Ik heb gisteren het eigenaarschap van mijn C: veranderd omdat ik het zat was dat mij steeds de toegang werd geweigerd naar bepaalde bestanden.
Dan heb je nu een eigen versie Windows gemaakt, gefeliciteerd ;)
Je kan nog proberen met een security template de rechten weer te herstellen maar enige garantie krijg je niet.

Wat was trouwens je beredenering om deze stunt uit te voeren? Er zijn volgens mij wel betere manieren (UAC uitzetten)...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:35:
[...]

Dan heb je nu een eigen versie Windows gemaakt, gefeliciteerd ;)
Je kan nog proberen met een security template de rechten weer te herstellen maar enige garantie krijg je niet.

Wat was trouwens je beredenering om deze stunt uit te voeren? Er zijn volgens mij wel betere manieren (UAC uitzetten)...
Ha ha, dank u dank u! :D

Ik was aan het knutselen met mijn sidebar en ik wilde eens wat proberen te veranderen zonder een extra programma te moeten downloaden om te kunnen skinnen. Ik mocht echter van mijn systeem geen enkele bewerking uitvoeren. "U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren"! Uit pure frustratie heb ik die hele zin in google gegooid om te kijken of er oplossingen voor waren. Nou, toen kwam ik vrij snel een site tegen waar stond dat je dat heel simpel kon veranderen! Dus ikke doen! 8)7
Ach.. ik ben van het type dat meent dat je het beste dingen kunt leren door gewoon in het diepe te springen. Dit gaat 9 van de 10 keer goed! Helaas was dit keer 10. :+

Ik heb mijn pc maar even opnieuw geïnstalleerd, dus alles is weer prima in orde! Erg bedankt voor alle hulp en ik beloof plechtig dat ik dit nooooooit meer zal doen! 8)

Topic mag dicht!
Pagina: 1