Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Goedemiddag,

Ik heb vandaag mijn Samsung LA32A552 aangesloten. Hele mooie tv natuurlijk, waar ik zeker van ga genieten. Maar ik wil mijn macbook aansluiten via een dvi naar hdmi kabel om zo lekker hd films te kunnen bekijken.

Helaas als ik mijn macbook aansluit heb ik op alle resoluties alleen maar paars/groen raar beeld. Zowel op ntsc en pal. MAar ik heb dus geen idee waardoor dit kan komen. Ik heb wel gelezen dat os x een probleem heeft met progressive, maar daar heb ik een workaroung om gevonden.

Heeft iemand enig idee waardoor zoiets kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Nou, inmiddels heb ik ook met vga geprobeert. Dit werkt zonder problemen. Ik heb begrepen dat er met sommige tv's problemen zijn door de conversie van mini-divi -> dvi -> hdmi, maar echte concrete dingen heb ik er niet over kunnen vinden.

Wel zie ik mensen overal stoeien en uiteindelijk maar zeggen dat ze gewoon vga gaan gebruiken. Dus ik denk dat ik daar ook maar aan ga beginnen.

Anoniem: 280977

hallo,

ik heb de le32a552 sinds een paar weken in bezit.
ik heb er een humax irhd5000c op hdmi1 en een ht500 panasonnic home cinema set op extern1 op aangesloten.

nu heb ik het volgende probleem, ik gebruik een philips sru8015 afstandbediening omdat ik met deze afstand bediening alles kan bedienen.
je kunt met deze afstandbediening ook activiteiten programmeren, bv als ik digitale tv wil kijken schakelt hij de tv de humax decoder en home cinema set met een druk op de knop op.

en daar gaat het dus mis, hij start wel alles op maar de tv springt dan altijd naar de externe1(scart) bron, en niet naar hdmi1, waardoor ik dus alsnog met de source knop naar de hdmi ingang moet gaan.

weet iemand of het mogelijk is om dit zo in te stellen dat de tv als eerste de hdmi bron selecteerd en niet de scart aansluiting?

alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232966

Airwolf schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 02:05:
Nou, inmiddels heb ik ook met vga geprobeert. Dit werkt zonder problemen. Ik heb begrepen dat er met sommige tv's problemen zijn door de conversie van mini-divi -> dvi -> hdmi, maar echte concrete dingen heb ik er niet over kunnen vinden.

Wel zie ik mensen overal stoeien en uiteindelijk maar zeggen dat ze gewoon vga gaan gebruiken. Dus ik denk dat ik daar ook maar aan ga beginnen.
Hoe heb je het werkend gekregen met je VGA kabel dan?? is dat op een oude macbook? want ik krijg het niet aan de praat met mijn aluminium macbook