Linksys BEFSX41 Idle Timeout

Pagina: 1
Acties:

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mijn BEFSX41 vind het prachtig om idle connecties op te ruimen. Opzicht niets mis mee, maar ik maak behoorlijk veel gebruik van SSH en sinds vandaag wil ik ook eens met IRC aan de slag. Het probleem ligt hem dus in het feit dat zodra ik geen data meer verstuur via de actieve SSH of IRC verbinding het wordt gesloten. Het duurt gemiddeld 5 ~ 10 minuten voordat een inactieve connectie wordt gesloten.

Nu weet ik dat er voor SSH een NO-OP ingesteld kan worden maar zodra ik dit een keer vergeet via een quickconnect is het toch behoorlijk lastig als je na veel gedoe merkt dat je commando weer de soep in is gelopen :(

Ik heb al een firmware upgrade uitgevoerd maar dit heeft geen effect. Tot dusver lijkt het mij niet mogelijk dit gedrag aan te passen. Heeft iemand wel een werkende permanente oplossing voor mij?

Het gaat om een non-wireless Linksys BEFSX41 router. Het gebeurd op meerdere pc's dus de computer zal het niet aan liggen. Ik maak gebruik van een internet verbinding via de Kabel (Ziggo/@home).

Edit; ik ben vergeten te vermelden dat ik reeds deze tutorial heb gevolgd zonder success: http://www.dslreports.com/faq/7792

[ Voor 9% gewijzigd door BastiaanN op 11-10-2008 16:16 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)