Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc herinstalleren

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik wil op een oude pc van mij opnieuw win xp installeren. Dus zoals er veel word gezegt, steek de originele cd erin en alles gaat van zelf! Dit is echter minder waar. Ik krijg de foutmelding dat er een nieuwe versie van xp op mijn computer staat( sp2) waardoor hij niet wil installeren.
Ik zou niet weten wat ik nu moet doen... kan iemand mij wat informatie geven omtrent dit probleem?
Al vast bedankt voor uw tijd.

mvg Mathieu

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Je moet opstarten vanaf CD, en dan die C partitie weggooien, nieuwe aanmaken en dan daar Windows opnieuw gaan installeren

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Je kunt misschien van iemand een WinXP cd lenen die nieuw genoeg is, waar dus SP2 al opstaat. Je gebruikt dan je eigen legale key natuurlijk.
Of je start de pc op van de CD en begint te installeren, met als gevolg dat je alles kwijt bent en dat je windows SP0 of SP1 installeert. De eerste keren dat je dan windows gebruikt zullen er updates gedownload/geinstalleerd worden.

Verwijderd

Topicstarter
@ GGS_206: C paritie weg gooien.. hoe doe ik dat juist? Bedoel je dan dat ik C uit de bootlijst moet halen?

Ik heb bij boot dingen al aangepast zodat hij eerst de cd laad, maar haalt niks uit hij start nogaltijd op c op na een tijdje

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:23
Hij bedoelt dat wanneer je van de windows cd bent opgestart, dat je dan de C: partitie weg moet gooien/deleten.
Vervolgens ga je windows op die unformatted ruimte installeren. Zeg dan tegen windows dattie 'm als ntfs snelformatteert/quick format, en dan moet het lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hij start niet op de CD, dus dat kan ik niet doen! Dat is juist het probleem die ik niet opgelost krijg :s

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:23
Dat blijkt niet duidelijk uit je startpost.

Zorg ervoor dat je pc eerst van cd boot, dat stel je in in de bios (maar dat heb je al geprobeerd). Anders is er wellicht iets met je windows cd mis.

Verwijderd

Topicstarter
Wel als ik hem eerst op de cd laat opstarten dan krijg ik een tekst op het scherm... press F1 to retry or F2 to go to boot...
Hij start dus niet via de cd op...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:25:
Maar hij start niet op de CD, dus dat kan ik niet doen! Dat is juist het probleem die ik niet opgelost krijg :s
Maar dat heeft niks met Windows te maken.

Evengoed: hier op GoT verwachten we wel een beetje basiskennis over computers en installaties.
Als je dat zelf niet in de vingers hebt kun je dat ook opzoeken door de search te gebruiken of gewoon zelf wat basis guides op internet te zoeken.
Met je huidige topicstart en dito titel schiet je echter veel teveel tekort.
Lees de Windows Clients - Policy en ook de Algemene ForumFAQ nog een keer door wat we daarmee bedoelen?

Dat mogen we toch wel verwachten van iemand die hier al bijna 4 jaar is aangemeld hoor...

Begin met de basisstappen, als je er dan nog niet uitkomt, leg dan precies uit wat je al gedaan hebt en wat je hebt opgezocht om het zelf op te lossen. Wij gaan je alleen niet bij het handje vasthouden om je PC opnieuw te installeren, dat nivo moet je zelf goed kunnen halen.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 11-10-2008 14:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.