Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
10 sec zoekenMsG schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:18:
Voor onze kerkdiensten zoeken we naar een makkelijke manier om de van de dvd's die gemaakt worden het audiospoor te gebruiken om als MP3'tjes op de website te kunnen zetten. Echter hebben we nu een omslachtige methode door iemand met een tv-kaart de audio te "capturen" vanaf de draaiende DVD. Dit vereist echter dat het gewoon een uur staat te draaien, terwijl we liever zien dat het audiospoor instantly van een DVD gehaald kan worden. Ik heb al wat programma's gezocht maar die doen hetzelfde als hoe we het nu al doen. Is het uberhaupt mogelijk om zeg maar binnen een paar minuten oid een audiospoor van een DVD te halen? Zo ja hoe en met welk programma dan wel?
DVD inlezen...duurt misschien enkele minuutjes afhankelijk van het schijfje.MsG schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:20:
En dan is het praktisch meteen klaar? En niet dat het net zo goed een uur duurt?bedankt iig.
Vervolgens kun je bij 'Bestand' gewoon 'Save audio WAV' kiezen.
Deze kun je dan weer omzetten naar MP3 met Windows Media Player of CDex
Mag maar enkele minuten duren op een moderne pc
Allemaal freeware btw
[ Voor 5% gewijzigd door Michael Knight op 11-10-2008 12:24 ]
Heel leuk en aardig, maar als je je eigen link ook daadwerkelijk bekijkt zie je dat het aldoor gewoon om simpele avi's mov's en dergelijke gaat, ik zoek een mogelijkheid om een DVD zonder omzetting naar avi oid instantly te rippen als audio file
[ Voor 9% gewijzigd door MsG op 11-10-2008 12:27 ]
'Save WAV' in het 'Bestand/File' menu... het staat er echt hoor...MsG schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:33:
Ik heb nu VirtualDubMod maar ik zie nergens waar ik het moet doen, ik kan nu gelukkig wel de VOB files openen. Ik ga nu VLC eens proberen.
Maar VLC kan het idd ook..
[ Voor 43% gewijzigd door Henk007 op 11-10-2008 13:23 ]
Zoek virtualdub 1.51 met MPEG ondersteuning... die kan het welMsG schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:42:
Bij VirtualDub kan ik helaas geen VOB openen en VirtualDubMod heeft weer geen Save Wav. VLC Player probeer ik nu, maar het lijkt er op dat die het streamt en opslaat, terwijl ik het gewoon praktisch instantly moet hebben, niet na een uur
. Ik zoek nog even rond.
Helaas, die kan nog steeds niks met mijn VOB'jes. Ik zoek nog even verderMichael Knight schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:29:
[...]
Zoek virtualdub 1.51 met MPEG ondersteuning... die kan het wel
Ik heb dit in het verleden wel eens gedaan, maar ik ben het totaal kwijt hoe ik dat deed. Ik heb een beetje zitten rondkijken op doom9.org, maar kan toch niet de werkwijze terugvinden die ik vroeger toepaste.
Ik heb het nu gedaan via DVDDecrypter (IFO mode, file splitting by chapter, demux, check PCM). Dan krijg ik vob files die ik via BeSweet (Light) kan omzetten naar mp3.
Ik had het idee dat ik vroeger een methode had om direct .wav te maken van dvd ipv. .vob. Weet iemand zo hoe dit kan? Volgens mij gebruikte ik vroeger Smartripper, maar daar zie ik het ook niet zo direct in.
Dan heb je vast niet de eerste menu-optie bekeken: Media -> Convert/Save -> bestand toevoegen of disc selecteren, 'convert' selecteren en profiel (en eventueel bitrate) kiezen.MsG schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:23:
Weet iemand hoe precies je het doet met VLC Player? Want snap er eerlijk gezegd helemaal niks van, en vind ook niet op google hoe je het doet.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Rail Away!
Daarnaast is 'mijn' vraag of ik direct naar .wav kan rippen (of nog beter, direct naar mp3, met 1 tool), dus niet eerst naar .vob.
Volgens mij heb ik VirtualDub vroeger ook wel eens gebruikt, zal daar nog eens naar kijken. Ik probeer het nu met VLC zoals 8088 net uitlegde, maar daar verwacht ik ook niet al te veel van.
Super zag er nog wel interessant uit: http://www.erightsoft.com/SUPER.html
Verder nog GordianKnot, DVDCopy, DVD-Ripper, Free DVD MP3 Ripper en FreeVideoToMp3Converter binnengehaald, maar die zijn toch ook niet zoals ik het zou willen.
EDIT:
Ook nog wel een interessante pagina; Wikipedia: DVD ripper
[ Voor 7% gewijzigd door Shadow_Zero op 20-12-2010 11:05 ]