Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Audiospoor opslagprogramma

Pagina: 1
Acties:

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:48

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Voor onze kerkdiensten zoeken we naar een makkelijke manier om de van de dvd's die gemaakt worden het audiospoor te gebruiken om als MP3'tjes op de website te kunnen zetten. Echter hebben we nu een omslachtige methode door iemand met een tv-kaart de audio te "capturen" vanaf de draaiende DVD. Dit vereist echter dat het gewoon een uur staat te draaien, terwijl we liever zien dat het audiospoor instantly van een DVD gehaald kan worden. Ik heb al wat programma's gezocht maar die doen hetzelfde als hoe we het nu al doen. Is het uberhaupt mogelijk om zeg maar binnen een paar minuten oid een audiospoor van een DVD te halen? Zo ja hoe en met welk programma dan wel?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:52

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

DVD openen in VirtualDub en de audiostream opslaan :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
En dan is het praktisch meteen klaar? En niet dat het net zo goed een uur duurt? :) bedankt iig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:03
MsG schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:18:
Voor onze kerkdiensten zoeken we naar een makkelijke manier om de van de dvd's die gemaakt worden het audiospoor te gebruiken om als MP3'tjes op de website te kunnen zetten. Echter hebben we nu een omslachtige methode door iemand met een tv-kaart de audio te "capturen" vanaf de draaiende DVD. Dit vereist echter dat het gewoon een uur staat te draaien, terwijl we liever zien dat het audiospoor instantly van een DVD gehaald kan worden. Ik heb al wat programma's gezocht maar die doen hetzelfde als hoe we het nu al doen. Is het uberhaupt mogelijk om zeg maar binnen een paar minuten oid een audiospoor van een DVD te halen? Zo ja hoe en met welk programma dan wel?
10 sec zoeken

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

MsG schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:20:
En dan is het praktisch meteen klaar? En niet dat het net zo goed een uur duurt? :) bedankt iig.
DVD inlezen...duurt misschien enkele minuutjes afhankelijk van het schijfje.

Vervolgens kun je bij 'Bestand' gewoon 'Save audio WAV' kiezen.
Deze kun je dan weer omzetten naar MP3 met Windows Media Player of CDex :)

Mag maar enkele minuten duren op een moderne pc :)

Allemaal freeware btw ;) d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Michael Knight op 11-10-2008 12:24 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Call me stupid maar ik kan de VOB files niet inladen in VirtualDub? Doe ik iets grondig fout? :)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Heel leuk en aardig, maar als je je eigen link ook daadwerkelijk bekijkt zie je dat het aldoor gewoon om simpele avi's mov's en dergelijke gaat, ik zoek een mogelijkheid om een DVD zonder omzetting naar avi oid instantly te rippen als audio file :). Edit: niet allemaal, ik zie een paar die ik nog niet had gevonden. Thanks, ik ga er even mee bezig.

[ Voor 9% gewijzigd door MsG op 11-10-2008 12:27 ]

• kim72
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 14:55
VLC kan het ook

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik heb nu VirtualDubMod maar ik zie nergens waar ik het moet doen, ik kan nu gelukkig wel de VOB files openen. Ik ga nu VLC eens proberen :).

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

MsG schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:33:
Ik heb nu VirtualDubMod maar ik zie nergens waar ik het moet doen, ik kan nu gelukkig wel de VOB files openen. Ik ga nu VLC eens proberen :).
'Save WAV' in het 'Bestand/File' menu... het staat er echt hoor...

Maar VLC kan het idd ook..

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
DVD Decrypter kan gewoon een audiospoor opslaan als PCM audio. Via de stream processing / demux optie. Vervolgens hangt het er nog een beetje vanaf welke audiotrack op de DVD staat (AC3 2.0/5.1/ LPCM/ DTS)

[ Voor 43% gewijzigd door Henk007 op 11-10-2008 13:23 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Bij VirtualDub kan ik helaas geen VOB openen en VirtualDubMod heeft weer geen Save Wav :+ . VLC Player probeer ik nu, maar het lijkt er op dat die het streamt en opslaat, terwijl ik het gewoon praktisch instantly moet hebben, niet na een uur :). Ik zoek nog even rond.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

MsG schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:42:
Bij VirtualDub kan ik helaas geen VOB openen en VirtualDubMod heeft weer geen Save Wav :+ . VLC Player probeer ik nu, maar het lijkt er op dat die het streamt en opslaat, terwijl ik het gewoon praktisch instantly moet hebben, niet na een uur :). Ik zoek nog even rond.
Zoek virtualdub 1.51 met MPEG ondersteuning... die kan het wel ;)

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-11 09:54
PgcDemux is ook te gebruiken. Video en audio worden hier gescheiden. Audio wordt wel Ac3, maar er zijn genoeg andere tooltjes waarmee je ac3 weer kunt omtoveren naar mp3.

Mijn YouTube Channel

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Michael Knight schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:29:
[...]

Zoek virtualdub 1.51 met MPEG ondersteuning... die kan het wel ;)
Helaas, die kan nog steeds niks met mijn VOB'jes. Ik zoek nog even verder :). Bedankt iig. Weet iemand hoe precies je het doet met VLC Player? Want snap er eerlijk gezegd helemaal niks van, en vind ook niet op google hoe je het doet.

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:19
Ik wil dit ook nog wel weten! (excuses voor het opgraven van dit topic).
Ik heb dit in het verleden wel eens gedaan, maar ik ben het totaal kwijt hoe ik dat deed. Ik heb een beetje zitten rondkijken op doom9.org, maar kan toch niet de werkwijze terugvinden die ik vroeger toepaste.

Ik heb het nu gedaan via DVDDecrypter (IFO mode, file splitting by chapter, demux, check PCM). Dan krijg ik vob files die ik via BeSweet (Light) kan omzetten naar mp3.
Ik had het idee dat ik vroeger een methode had om direct .wav te maken van dvd ipv. .vob. Weet iemand zo hoe dit kan? Volgens mij gebruikte ik vroeger Smartripper, maar daar zie ik het ook niet zo direct in.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-11 09:54
Misschien helpt het wat om te zoeken naar "Vob 2 Wav" in Google. :)

Mijn YouTube Channel

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

MsG schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:23:
Weet iemand hoe precies je het doet met VLC Player? Want snap er eerlijk gezegd helemaal niks van, en vind ook niet op google hoe je het doet.
Dan heb je vast niet de eerste menu-optie bekeken: Media -> Convert/Save -> bestand toevoegen of disc selecteren, 'convert' selecteren en profiel (en eventueel bitrate) kiezen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:12

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Met VirtualDubMod kun je VOBs openen en dan via Streams - Stream List voor 'Save WAV' kiezen.

Rail Away!

Verwijderd

Of Google eens op "dvd audio ripper" ;)

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:19
Ik heb gezocht naar naar vele zoektermen, waaronder "vob to mp3" en "dvd audio ripper", maar de meeste tools die ik tegen kom zijn niet gratis en de weinige gratis tools die ik tegen kom zijn niet naar wens.
Daarnaast is 'mijn' vraag of ik direct naar .wav kan rippen (of nog beter, direct naar mp3, met 1 tool), dus niet eerst naar .vob.

Volgens mij heb ik VirtualDub vroeger ook wel eens gebruikt, zal daar nog eens naar kijken. Ik probeer het nu met VLC zoals 8088 net uitlegde, maar daar verwacht ik ook niet al te veel van.

Super zag er nog wel interessant uit: http://www.erightsoft.com/SUPER.html
Verder nog GordianKnot, DVDCopy, DVD-Ripper, Free DVD MP3 Ripper en FreeVideoToMp3Converter binnengehaald, maar die zijn toch ook niet zoals ik het zou willen.

EDIT:
Ook nog wel een interessante pagina; Wikipedia: DVD ripper :)

[ Voor 7% gewijzigd door Shadow_Zero op 20-12-2010 11:05 ]

Pagina: 1