Jumpers doen het niet!!!!!

Pagina: 1
Acties:

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Net weer een beetje aan het overclocken geweest. Mijn systeem: Asus P2B-F, P3 450.

Kwam er net achter dat mijn multiple niet goed stond. Hij zou op 4.5 moeten staan maar stond op 6. Het systeem starte zo ook, heb er een week of 3 mee gedraait en niets gemerkt.

3 Weken geleden heb ik voor een maat van me een celeron 400 uitgetest. Deze draait op 6*66, en dus heb ik hoogstwaarschijnlijk de jumpers niet allemaal goed terug gezet.

Om te testen heb ik ook 5.5, 2.0 en nog een andere uitgetest. En elke keer start i gewoon op 450, en boot windows. Net alsof die hele instellingen niet uitmaken.

Hoe kan dit????

I, for one, like Roman numerals

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat komt omdat de multiplier van je Pentium gelocked is.. dit betekend dat het niks uitmaakt op welke stand je hem zet

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Def_P
  • Niet online
Ik(en een paar andere gasten) dacht dat het systeem dan gewoon niet starte. Als je hem verkeerd instelde.

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 20:13 schreef Def_P het volgende:
Ik(en een paar andere gasten) dacht dat het systeem dan gewoon niet starte. Als je hem verkeerd instelde.
zo zie je maar, eerst doen, dan pas denken

• Klippy
  • Laatst online: 23:50

Klippy

Still Game

Verkeerd gedacht dan! Ooit van overclocken gehoord :? Als je processor onglockt is kan je wel de multiplier veranderen! Maar je P3 is gelockt dus maakt t geen reet uit wat je insteld.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Def_P
  • Niet online
Heb wel eens van die ungelockte procs gehoord, maar hoe kom je er aan? Moet je dan hele dikke vrienden zijn met Intel? Of heel handig met soldeerbout?

• Klippy
  • Laatst online: 23:50

Klippy

Still Game

AMD is makkelijk te unlocken, PIII gaat niet (of heel moeilijk). Hoe precies weet ik niet. Want volgens veel mensen kan je PIII niet unlocken, volgens andere weer wel. Ik weet t ook niet, maar ik heb er nog nooit een gezien.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Def_P
  • Niet online
Ik weet wel dat ze bij computer!totaal, een lock vrije 700 mhz p3 hadden om geheugen zo eerlijk mogelijk te testen.

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 20:28 schreef Def_P het volgende:
Ik weet wel dat ze bij computer!totaal, een (1)lock vrije 700 mhz p3 hadden om (2)geheugen zo eerlijk mogelijk te testen.
wil niet zeuren, maar wat heeft dat eerste nu te maken met het tweede?

• Def_P
  • Niet online
Als je het geheugen van een systeem test, test je altijd ook wel een beetje algehele performance mee. Dus als je proc de eerste keer op 700 loopt en dan op 7**, dan test je ook die versnelling en niet alleen het geheugen. Test ging geloof ik over geheugen.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Er zijn een paar sites (en de Computer Totaal dus volgens jou) die een PIII engineering sample hebben. Daarvan zijn er dus een aantal in omloop zonder multiplier lock. Je zal idd hele dikke vrienden met Intel moeten zijn om een engineering sample te krijgen.

En als je hem verpatst zal je het Intel Hitsquad wel achter je aankrijgen of zo :P
Pagina: 1