• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
Hoi allemaal,
Mijn 11 jaar oude Philips TV (21PT166B) heeft het eergisteren helaas opgegeven. Plotseling ging het beeld en het power lampje uit. Ik heb 'm gisteren even opengemaakt om te zien of ik iets kon vinden. Hij was erg stoffig, maar ik zag geen sporen van kortsluiting ofzoiets. Ik heb de zekering getest, maar die was nog goed. Niettemin gaat het powerlampje niet meer branden als je de aan/uit knop indrukt. Iemand toevallig een idee of dit nog makkelijk te repareren is (ideeën waar ik naar moet zoeken). Hij deed het verder nog perfect namelijk tot eergisteren.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Is de voeding (of trafo) niet gewoon defect? Dat zou nog wel te doen zijn.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Vaak is er dan idd in het hoogspanningscircuit een defect. Maar goed bij zo'n oud beestje kan dat nog duur uitvallen...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

Door een service nog prima te maken. Maar dan moet je wel een paar dingen doormeten en een onderdeel vervangen. Gaat je zelf niet lukken. Repareren kost waarschijnlijk 50-100 euro en daarvoor koop je tegenwoordig 2e hands een mooie breedbeeld :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
Achter de aan/uit schakelaar zitten twee kleine trafo's. Ze zien er nog goed uit, maar het zou natuurlijk altijd kunnen dat ze defect zijn.
De TV heeft nieuw iets van 600 gulden gekost (51cm mono 4:3 tv), dus het is na 11 jaar idd al snel niet meer de moeite om 'm te laten repareren. Alleen als ik zelf even een klein onderdeel kan vervangen, is het wellicht de moeite.

[ Voor 45% gewijzigd door martdj op 11-10-2008 12:03 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je een multimeter hebt kun je de boel even doormeten. Zo niet, dan is een andere kopen wss makkelijker.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

En hoe wil je erachter komen welk onderdeel dat is? En hoe kom je aan dat onderdeel?

Je kan wel vanalles door gaan meten, maar wat zeggen die meetwaarden jou?

[ Voor 31% gewijzigd door JvS op 11-10-2008 12:11 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

Als je veel lef hebt kijk je hier: 8)
http://www.repairfaq.org/sam/tvfaq.htm

Staat zo'n beetje alles wat je weten wilt denk ik. Maar pas wel op. In tv's zit zo'n beetje alle soorten spanning die je niet zonder schade aan kan raken dus... :S
Ik zou zeggen, zoek een techneut die er meer vanaf weet.

edit: als het powerlampje al niet aangaat denk je natuurlijk al snel aan een probleem met de voeding/schakelaars enzo idd

[ Voor 16% gewijzigd door GemengdeDrop op 11-10-2008 12:17 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

JvS schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:10:
En hoe wil je erachter komen welk onderdeel dat is? En hoe kom je aan dat onderdeel?

Je kan wel vanalles door gaan meten, maar wat zeggen die meetwaarden jou?
Je kan wel lekker negatief op voorhand al bepalen dat het je toch niet lukt, maar als je een serieuze poging tot repareren wilt doen, zul je toch moeten weten waar het probleem ligt. Pas dan weet je of het de moeite is om onderdelen te gaan zoeken of niet.
Pagina: 1