Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] vindt mijn toetsenbord een muis

Pagina: 1
Acties:

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 17:48
Hallo allemaal,
tot gisteren werkte mijn Logitech ultra-flat usb keyboard prima.
Sinds vandaag echter niet meer.
Als ik hem eruit haal of aansluit hoor je wel de usb geluidjes. In device manager verschijnt echter enkel bij USB-devices: "HID compliant device". Er verschijnt niks bij keyboards.
Ik heb vervolgens even Logitech Setpoint geinstalleerd (wilde ik toch nog doen ivm m'n BT muis). Nu wordt hij gedetecteerd als "Logitech USB Optical Wheel Mouse".

Ik heb al geprobeerd handmatig "Logitech HID-compliant keyboard" als driver te selecteren, maar dat haalde niks uit. Ik heb hem ook al verwijderd (uninstall) maar zodra ik hem inplug installeerd hij vrolijk weer een optical wheel mouse.

Iemand een idee wat ik kan doen?

edit:

USB-poorten maken overigens niks uit, en andere apparaten doen het wel erop

[ Voor 6% gewijzigd door dtech op 11-10-2008 10:43 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:29

Haan

dotnetter

Ik zou eerst eens kijken of je toetsenbord op een andere computer hetzelfde symptoom heeft. Zo ja -> nieuw toetsenbord kopen, zo nee -> verder zoeken naar het probleem :P

Doet je toetsenbord het in het bios wel? Je kan ook proberen of je toetsenbord het doet in een ander besturingssysteem (bijvoorbeeld door een live-cd van Ubuntu/Knoppix te gebruiken). Dit om een hardware probleem tussen je toetsenbord en je computer uit te sluiten.

[ Voor 44% gewijzigd door Haan op 11-10-2008 10:45 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 17:48
Een ander tobo doet het wel, maar het eerste tobo doet het wel gewoon in de bios en in Suse...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:29

Haan

dotnetter

Tja dan zal het inderdaad aan Vista liggen.. Heb je zonder de setpoint drivers het apparaat al eens uit apparaatbeheer geknikkerd? (ik kan niet uit je startpost bepalen of je het bij 'uninstallen' over apparaatbeheer hebt, of over de setpoint driver) Of desnoods je hele usb controller weggooien voor de zekerheid.

Kater? Eerst water, de rest komt later