Toon posts:

Zyxel P-2302HWUDL-P1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga binnenkort verhuizen en heb alles nieuw nodig kwa netwerkinfrastructuur.
Ik wil graag:
- draadloos internet
- draadloos bellen via mijn VOIPBUSTER account
- kabelinternet
- 4 poorts switch

Het liefste los ik dit op met een alles in 1 apparaat. Uiteraard moet de QoS ook (makkelijk) in te stellen zijn.

Ik stuit op de Zyxel P-2302HWUDL-P1 VoIP ATA met DECT basisstation, 4prt switch + 2x FXS + 802,11g + 2x USB 2.0
Er wordt daar gepraat over
conversations via wired phone or DECT handset such as ZyXEL V250 or other DECT compliant device.
Dan moet ik dus een losse DECT telefoon ZONDER basisstation aanschaffen en die zou moeten werken? (lees: ook met nummerherkenning etc.) Ik kan hier verder weinig over terugvinden op internet en de mensen van Routershop.nl hebben het dan over de Siemens Gigaset SL56 handset maar daar zit al een basisstation bij. Dan heb ik er dus 2 en dat lijkt me niet de bedoeling.

Ten tweede, hoe komt dit apparaat op jullie over?
Thanks for replys in advance

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:50
Beste MT Sarge,

Mag ik vragen of je dit product reeds hebt aangeschaft?
Werkt het bellen via Voipbuster?

Wat zijn je ervaringen met dit apparaat?

Dit apparaat is in mijn ogen de enige Wireless Ethernet router met Voip ATA's ingebouwd die er qua functionaliteit goed bijzit (ik hou me aanbevolen voor andere opties)

Kan je inderdaad losse DECT uitbreiding sets kopen zonder basis set en deze koppelen aan dit apparaat?
Ik ben erg benieuwd.

NB: Ik ben met name benieuwd naar de doorvoersnelheid van dit modem. Ik schrok een beetje van dit bericht :

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14264
Zyxel tech support gaf na wat aarzeling aan dat dit model niet boven de 14Mb throughput zou kunnen komen. Helaas dus...
Dat zou betekenen dat ik met mijn toekomstige 60Mbit aansluiting zo'n 46Mbit verloren laat gaan. Dat kan toch niet waar zijn?

[ Voor 32% gewijzigd door om3ega op 20-01-2009 09:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit product een week in gebruik gehad en daarna weer gillend terug gestuurd. Met firewall of zonder firewall haal ik niet hoger dan 1,3 megabyte per seconde download..
Op de webpagina van het apparaat kun je dan het CPU gebruik checken en deze knalt naar de 100%. Voor de rest kun je dan niets meer met je internetverbinding en router als je aan het downloaden bent en na verloop van tijd loopt 'ie dan uiteindelijk zo vast als een muur..
Dit alles met de laatste firmware.

Zyxel support geeft trouwens niet thuis.. Nadat ik bij hen dit probleem had aangekaart gaven ze aan dat ze met FTP 69 megabit per seconde konden halen en daarmee was de kous af. Ze lulden over dat het aan drukte op het internet en het aantal hops lag.. Nadat ik aangaf dat ik gewoon test met BIN files sloten ze de case met als conclusie dat bij hen FTP snel genoeg werkt..
Ongelofelijke bagger router en support dus, absoluut niet kopen als je een verbinding boven de 10 megabit hebt..

Ik heb ook contact gehad met ArieKanarie van het topic op ziggo-gebruikers.nl en deze gaf inderdaad aan dezelfde problemen te hebben. Ik ruil hem in voor een Linksys RVS4000 Gigabit router die een troughput van 800 megabit per seconde haalt :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 16:44 ]