Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vista: laptop batterij indictor geeft verkeerde waarde aan

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views

• middelburg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-11 20:08
Ik gebruik windows vista premium sinds een tijdje op mijn laptop en sinds 2 weken geeft de batterij indicator een verkeerde waarde weer: 0%. En dat terwijl ik er intussen al weer een tijdje bezig ben nu. Een maand terug had ik dat ook een paar dagen en toen sprong op een gegeven moment bij het afkoppelen van het netstroom de indicator ineens weer op 100%.
Vanmorgen stond de indicator weer op 0%. Heb van alles geprobeerd, stroom eraf, batterij er een tijdje uit, opnieuw opgestart etc. De indicator blijft op 0% staan terwijl de accu kennelijk gewoon vol is.
Iemand een idee?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:49
Ik zou het probleem bij de accu zoeken ipv bij Vista

http://windowshelp.micros...09a-344c86ffc3b51033.mspx

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het zou ook een stuk schelen als je dan ook aangeeft wat voor laptop, en of er bij de supportsite van de leverancier toevallig iets over te vinden is.
Laptop batterijen hebben ook zo hun 'firmware' waarmee status e.d. wordt doorgegeven aan het OS.

Je zou zelfs een Linux LiveCD erin kunnen proppen om te kijken of het daar ook verkeerd wordt aangegeven, om OS als oorzaak te kunnen elimineren.

Kleine moeite toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• middelburg
Een linux live cd gaf destijds ook 0% aan. De accu is al die tijd gewoon in de laptop gebleven en laadde niet meer op en bleef op 0% staan. Je kon ook niet meer werken op de accu. Dit heeft maanden geduurd: de laptop heb ik dagelijks gebruikt met de kapotte batterij in de laptop. Nu plots, 8 maanden nadien, was ie vorige week plots weer opgeladen en functioneert weer als vanouds. Voor mij onverklaarbaar. De enige verandering is dat ik windows 7 heb bijgeplaatst, doch dat kan haast niet de reden zijn daar ik ook linux gebruik.
laptop is een ASUS f3tc.

[ Voor 5% gewijzigd door middelburg op 08-06-2009 18:17 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Ik denk dat je accu stervende is.

• middelburg
ThinkPadd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:17:
Ik denk dat je accu stervende is.
Hij is al gestorven geweest. hij heeft 9 maanden niks gedaan en nu plots functioneert ie sinds een week weer perfect: gewoon 2 uur aan een stuk en laadt ook weer op.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Windows 7 is zó goed, het fixt zelfs kapotte laptop batterijen :+

Misschien heb je gewoon een fluke gehad, en heeft een complete ontlading/oplaadcycle het ding weer wakker geschud?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik bezit een toshiba A350 A10 maar als ik mijn muis op de accu hou zie ik geen tijd indicatie iemand een iedee hoe ik dat kan verkrijgen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

leeton123,

het is niet zo handig om voor een compleet ander verhaal zonder verdere nuttige informatie - je zou op z'n minst kunnen vertellen over welk OS je het hebt - een topic omhoog te halen.

Je zou op z'n minst even Windows Clients - Beleid kunnen nakijken zodat je een degelijke topicstart kan maken voor een voor jouw situatie specifiek topic.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.