Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] usb hub niet herkend na resume vanuit standby mode*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag mensen,

ik heb nog een probleem.

ik heb twee usb hubs aan mijn pc hangen. eentje zit vooraan in mijn pc, en eentje zit in mijn dell scherm.
als de pc uit standby komt, dan worden deze usb hubs niet herkend. ik moet dan de kabel naar die usb hubs uittrekken en insteken en dan lukt het meestal wel. (al 1 keer meegemaakt dat het niet ging).

ik denk dat het misschien iets met service pack 3 te maken heefT. ik run xp. vroeger onder sp2 had ik hier geen last van .

wat denken jullie ?

merci

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 02:40:
dag mensen,

ik heb nog een probleem.

ik heb twee usb hubs aan mijn pc hangen. eentje zit vooraan in mijn pc, en eentje zit in mijn dell scherm.
als de pc uit standby komt, dan worden deze usb hubs niet herkend. ik moet dan de kabel naar die usb hubs uittrekken en insteken en dan lukt het meestal wel. (al 1 keer meegemaakt dat het niet ging).

ik denk dat het misschien iets met service pack 3 te maken heefT. ik run xp. vroeger onder sp2 had ik hier geen last van .

wat denken jullie ?

merci
Daar heb ik ook last van met mijn Web'n'Walk stick. na stand-by geen W'n'W manager in beeld en als ik hem handmatig open krijg ik "apparaat niet gevonden" . Eruit en er weer in helpt inderdaad.

Oplossing zoek ik ook nog.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geen echte oplossing, maar misschien wel een workaround:
Je kan een WMI script maken wat kijkt naar een Win32_PowerManagementEvent Resume From Suspend
(http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa394362.aspx ) en daarmee je device ontkoppelen en weer aanmelden, bijvoorbeeld met devcon.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
een wmi script ? - > scukjzes me, while i kiss this quy.

dat gaat mijn petje te boven. zal even flink googlen, maar er zijn dus nog mensen die er last van hebben. Toch raar, met Service pack 2 ging alles normaal.

hartelijk dank alt-92