• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Meest recente resultaat: E6400 (stock 2.13 ) @ 2.69 ghz 335 fsb Stabiel 1 week getest, crysis alles.
Koeler: Coolermaster Hyper TX cooler.
PSU: RS-430-PMSR/P
+3.3V@25A, +5V@32A, +12V@19A, -12V@0.8A, +5VSB@2.0A
Moederbord: Asrock 775 twins- rev 2.0

Temperaturen zijn goed, 43 degrees idle, 50+- @ full load

Als ik hem nu wat verder klok naar 345 bijvoorbeeld. Zijn de temperaturen net een paar graden hoger, maar acceptabel.

Als ik alleen everest's stability test zegt het hardware failure! test stopped. -0.1 IPC
Bij prime zegt hij bij de torturetest nummer 2 na 10 seconden 1 fatal error te hebben.

Ik heb hogere clocks gezien met mensen met dit moederbord.
Temperaturen zijn goed, krijgt hij te weinig voltage? Hoe kan ik dit testen? of zit ik aan een of ander onzichtbaar limiet?

Btw ik klok a-sync, dus geheugen enzo klokt niet mee.

Ik zou de 3 ghz willen halen, is dit op ene manier nog mogelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Reconhell op 10-10-2008 23:41 ]

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Staat het voltage van de cpu nog op auto dan?

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 14:21
Als je nog hoger wilt zul je het votage in de BIOS moeten aanpassen. Dat is een kwestie van de Vcore in stapjes verhogen en kijken of hij daar stabieler van wordt. Bij het verhogen van de Vcore temps wel goed in de gaten houden ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Stefanovic45 op 11-10-2008 11:39 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kan het moederbord de FSB wel aan? Asrock is nu niet echt een fabrikant van overklok moederborden. ;)
Met een multiplier van 6 haal je dan wel een FSB van 345MHz stabiel?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
ten eerste ik geloof dat deze processor een multiplier van 8 heeft, je kan de multiplier toch niet verlagen met deze procressors dacht ik gelezen te hebben?

ik heb nu een fsb van 340 geprobeerd, en zal deze gaan stress testen komende tijd idle 44 graden.

Met kan het moederbord het wel aan? ik klok toch a-syncro , pci en ram worden niet aangeraakt, of bedoel je de fsb opzich kan hij niet aan?

Het punt is er is geen optie om het voltage te regelen in de bios voor de processor. Alleen voor het geheugen.

Cpu core staat op 1.29-1.31 V in everest.

Ik heb geen soldeeraparaat dus hardwarematig aanpassen is uitgesloten.

[ Voor 22% gewijzigd door Reconhell op 11-10-2008 13:06 ]

• commanderxp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Dat is nou wat bedoelt word met het moederbord, componenten van lagere kwaliteit, of het voltage niet kunnen verhogen, of helemaal niet kunnen overclocken is ook nog een mogelijkheid.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

asrock borden kunnen wel vaker niet het voltage voor de cpu verhogen, dat was bij de mijne iig ook al, dus die heb ik aan mn zusje gegeven, zelf eentje van n ander merk gekocht :)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Reconhell schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:04:
ten eerste ik geloof dat deze processor een multiplier van 8 heeft, je kan de multiplier toch niet verlagen met deze procressors dacht ik gelezen te hebben?
Je kan de multiplier op 6,7 of 8 instellen. ;)
bedoel je de fsb opzich kan hij niet aan?
Inderdaad. :)
Het punt is er is geen optie om het voltage te regelen in de bios voor de processor. Alleen voor het geheugen.

Cpu core staat op 1.29-1.31 V in everest.

Ik heb geen soldeeraparaat dus hardwarematig aanpassen is uitgesloten.
Dat is natuurlijk ook niks, maar 3GHz is meestal met dat voltage wel te halen. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1