Traag netwerk/internet tussen WMP54G en Gigaset SX762

Pagina: 1
Acties:

• leerling
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 20:19
Ik heb een probleem met mijn netwerk bij m'n broer. Vanaf 1 pc is dit verschrikkelijk traag.
Hij had al steeds problemen met zijn internet verbinding, maar die lijken na een aantal telefoontjes met Solcon opgelost te zijn.

Vanaf mijn laptop werkt alles op normale snelheid, maar op zijn pc is het internet erg traag.
Op deze pc draait Win XP Pro. De netwerk-kaart is een Linksys WMP54G.
Ik heb reeds de nieuwste drivers gedownload, maar dit mocht niet baten.
Het modem is een Gigaset SX762 WLAN dsl.

Ik heb zelf nog een oudere versie van deze netwerkkaart, die bij mij thuis prima werkt. Deze heb ik ook geprobeerd bij mijn broer, maar het blijft traag.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

• leerling
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 20:19
Iemand enig idee?

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 23:19

Surfer

~

Ik zou beginnen met het elimineren van mogelijkheden:

Het zou kunnen zijn dat er hele nasty spyware op de PC staat, of dat er een probleem met Windows is.
Booten met een Linux Live-CD, aanmelden op Wireless en testen of het dan wel snel is. Dan weet je in ieder geval waar je verder moet zoeken (Windows of WLAN-kaart/Accesspoint)...

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

FAQ - Network Troubleshooting al doorgenomen alsmede Policy - Netwerken ?

Het klinkt vervelend en afgezaagd maar met alleen 2 type-nummers van hardware kunnen we erg weinig. Een makkelijke test om te kijken of het internet op zijn laptop uberhaupt goed draait, is er gewoon een kabel tussen leggen. Verder mis ik wat info over mogelijke firewalls die draaien en/of wel/niet geconfigureerd zijn etc. etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof