Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2 Adsl verbindingen tegelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had even een vraagje,
Wij hebben op het werk 2 adsl-verbindingen liggen met 2 netwerken (4mbit en 10mbit)
Nu vroeg ik mij af of dit voor een thuissituatie ook mogelijk is.
Ik wil namelijk voor mijn eigen pc een extra verbinding zodat ik gerust kan downloaden en gamen zonder dat de rest van het gezin hier last van heeft.
Weet iemand of dit mogelijk is?

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:45
Dacht het wel

Moet je alleen wel een extra koperpaar laten leggen

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Volgens mij krijgen alle nederlandse woningen standaard al 2 koperparen binnengevoerd. Ik heb zelf een tijdje 2 ISDN-2 lijnen gehad (werk en prive) en er hoefde niets bijgelegd te worden.

Verwijderd

Zo niet dan zijn vziw de aanlegkosten (graven en dergelijke) van de 1e 2 paren voor kosten van KPN.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Torched schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:45:
Dacht het wel

Moet je alleen wel een extra koperpaar laten leggen
Naar bijna alle huizen liggen al 2 koperparen.
Je hoeft dus alleen maar adsl aan te vragen, en bij de aanvrag op te geven dat je een nieuw abonnement wilt en dat je geen hebt liggen. De nieuwe adsl verbinding zal dan automatisch op het 2e aderpaar geleverd worden.

Even een extra koper paar laten leggen is een dure grap (en in 99% v/d gevallen overbodig).

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 21:41
Hmm, gamen veroorzaakt zeer weinig verkeer hoor.

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:49
hij zegt toch niet dat gamen veel verkeer trekt :P

misschien heeft de rest van het gezin liever geen ruzie als de latencies weer eens stijgen hehehe.

maareh, wat je ook kunt doen is eens rondkijken naar een beetje krachtige router die vlan's of QoS ondersteunt. Dan kun je bepaald verkeer scheiden van de rest. Garanderen dat je voip verkeer en je gaming packets voorrang hebben op de rest :)

Verwijderd

bangkirai schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 00:16:
Hmm, gamen veroorzaakt zeer weinig verkeer hoor.
Ligt nogal aan de game. En het is wel zo dat als iemand anders flink aan het downloaden is, jouw ping omhoog gaat. En dan wordt je gepingraped.

Verwijderd

Topicstarter
Als je een fps game speelt waarbij elke speler in een room naar elke andere speler een connectie moet leggen dan gaat er al snel wat verkeer doorheen.
En ook bij het downloaden (nieuwsgroepen) zit je eigenlijk continu aan je max.

Verder is er een manier om na te gaan over er al 2 koperparen liggen?

@DrClaw: Dan zit ik nog steeds met de mbit limiet als zij ook wat willen gaan doen, als ik mijn gaming en downloaden voor laat gaan heeft de rest van de familie nog steeds niets over om iets aan te doen. Vandaar dat ik graag een 2e verbinding wil zodat zij ook gewoon hun 4mbit overhouden als ik bezig ben.

Bedankt voor alle tips, ik weet in ieder geval dat het wel mogelijk is nu maar hopen dat we een 2e koperdraad al hebben liggen.
Pagina: 1