Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[CSS] probleem met inladen dl in Firefox

Pagina: 1
Acties:

• jayb
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01-2024
Beste mede-tweakers,

Recentelijk ben ik bezig mijn website op te leuken. Echter loop ik op dit moment tegen een vervelend probleem aan wat een (ex) mede ontwikkelaar heeft veroorzaakt en ik dus niet zo 1,2,3 kan oplossen en geheel kan omgooien.

Website is gewoon html met daarachter een css bestand.
Binnen de site heb ik een box wat aangeroepen wordt uit het css bestand via de volgende code:

dl {
position: relative;
width: 650px;
background-color:#FFF600;
color:#FFFFFF;
}

Nu is het zo dat deze box in IE prima wordt getoont dus met een breedte van 650px met een gele achtergrond en witte letters. Tijdens mijn ontwikkeling heb ik alles regelmatig door de W3C validators gehaald en zowel het css bestand als het html bestand zijn beide zonder fouten.

Probleem: in firefox wordt mijn box niet getoond en krijg ik ook niet de juist kleur. Kortom hij lijkt het de hele dl { niet te pakken.

Nu begreep ik van mijn zoekwerk via google dat het dl attribute misschien niet zo mag worden gebruikt maar vreemd genoeg maakt de W3C validator hier geen enkel punt van en vandaar dat ik ook niet begrijp waarom firefox wel. :?

Kortom klopt het dat dl { niet door Firefox wordt begrepen en/of heeft iemand hier een oplossing of alternatief voor of kan je me vertellen wat ik precies fout doe?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
_/-\o_

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:08
Wellicht kun je ook een (kort) stukje code als demo posten zodat we 't 'live' kunnen zien, dat kan een hoop helpen qua of het wel of niet mag enzo.

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-11 11:55

Maverick2001

Never look back

Ik heb het even getest en werk met firefox op mijn mac.

Bij mij krijg ik m netjes te zien in firefox.

[ Voor 15% gewijzigd door Maverick2001 op 14-10-2008 21:22 ]

Pura Vida

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

ik vermoed dat je binnen je <dl> alle <dt>'s en <dd>'s float? Zo ja, geef je dl dan een overflow:auto of overflow: hidden zodat deze 'meerekt' met de floats

Intentionally left blank

Verwijderd

mischien niet zo'n nette oplossing maar probeer het een via een apparte class of style parametern in je dl tag. kijk ook of de regel niet op een andere manier wordt overschreven.

• jayb
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01-2024
Hey hartelijk dank voor de reacties
@crisp probleem zat hem inderdaad in de overflow:hidden wat ik diende toe te voegen
@mod feel free to lock this threath as the problem = solved
Pagina: 1