• smash016
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-12-2020
Hallo,

Ik heb zojuist een nieuwe CPU-koeler geinstalleerd. Nu hangt daarboven een voeding met een horizontale fan, en deze wordt nu voor 1/4 a 1/3 deel geblokkeerd door de nieuwe CPU-koeler. Is dit erg? Blaast een voedingfan trouwens in de case of zuigt-ie juist lucht aan?

Dank voor antwoorden,

Ralf

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Specs zijn altijd handig. :Y
Wat betreft de airflow van de voeding dat kun je toch wel voelen. :?

[ Voor 55% gewijzigd door -The_Mask- op 10-10-2008 17:41 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• smash016
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-12-2020
Hoezo, het gaat toch om het principe?

Maar goed, ik heb een old-school-systeem, nl.: P4C 3GHz, 1GB RAM, MSI Neo2 mainboard, Radeon 9600XT 256MB, Fortron 350W voeding, Thermaltake Big Typhoon 120 CPU-koeler (socket 478). Verder een nogal krappe case met verder geen extra koeling,
Let wel: ik doe niet aan tweaking, ik speel hooguit soms 's een old-school-spelletje, de enige reden waarom ik de nieuwe koeler heb geinstalleerd is omdat de vorige enorm veel kabaal maakte, zelfs bij winterse temperaturen.

Wat betreft de airflow: ik heb momenteel alles open liggen, dus ik kan dat nu niet voelen. Voordat ik alle componenten opnieuw aansluit wou ik graag even zekerheid of mijn voedig niet raar gaat doen, snappie?

[ Voor 17% gewijzigd door smash016 op 10-10-2008 17:46 ]

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03-2025
t'is moeilijk te voelen hoor, kan ik je vertellen uit ervaring, het lijkt namelijk of er zowel in als uit gezogen wordt. Hoe dan ook, een voeding blaast over het algemeen de lucht van in de kast NAAR BUITEN. Het ligt er een beetje aan welke processor koeler je hebt verder.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
smash016 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:45:
Hoezo, het gaat toch om het principe?
De meeste voeding blazen de warme lucht naar buiten, maar dat is niet bij allemaal zo daarom zijn specs altijd wel handig. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic