Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[forum/feat] Tekstregel uit laatste post in overzichten

Pagina: 1
Acties:

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Net heb ik nog even gezocht of 't idee al eerder gemeld is, maar blijkbaar is dat niet 't geval...

Je zou de eerste regel uit de laatste reactie van een topic kunnen opslaan (met de nickname ervoor, en quote-blokken en emoticons eruit gefilterd) om bij de overzichten te kunnen weergeven in Myreact, Active Topics en in de RSS feeds. Dat maakt het bijhouden van discussies van GoT weer ietsje makkelijker.

De overzichtspagina's hoeven er niet echt langer op te worden als je de tekstregels in een beschaafd middelgrijs lettertje er tussen zet, in plaats van de grijze lijn die er nu staat. Of je laat de vormgeving ongemoeid en gebruikt het in de title property waar nu het 'Laatste bericht geplaatst door' riedeltje in staat.

't Is niet dat ik zo ontevreden ben met de huidige functionaliteit, gewoon een ideetje om ooit eens mee te pakken in een upgrade of zo :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Kun je dan niet beter een van de rss feeds gebruiken? Om 1 regel uit z'n context te rukken en weer te geven lijkt me wat ehm.. apart? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• benoni
  • Niet online
moto-moi schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 23:18:
Kun je dan niet beter een van de rss feeds gebruiken?
Ik heb alleen de RSS-feeds gezien waar alleen de topictitels (dubbel) in staan. Misschien moet ik maar 's een abonnement nemen :? O-)
Om 1 regel uit z'n context te rukken en weer te geven lijkt me wat ehm.. apart? :)
Toch werkt het heel goed, want je kunt aan het beginnetje van de tekst direct zien of je iets al gelezen hebt.
Of dat een discussie interessant is om te lezen. Zie bijvoorbeeld 'Laatste Reacties' in de rechterbalk bij sargasso.nl :) Je kunt op GoT bijvoorbeeld bij de technische topics ook vast spieken of er nog een vraag openstaat of dat de laatst post een bedankje van de topicstarter is. Voor de bottom-posted reacties is het wel belangrijk dat het quote-blok wordt overgeslagen, zodat je de eerste relevante tekst kunt zien.

Je hebt wel kans dat vaste gebruikers zo'n feature een beetje gaan uitbuiten en de eerste zin als een soort berichttitel of aandachtstrekker gaan schrijven. Dat zou de structuur van de postings kunnen beïnvloeden. Je zou ook in tegenstelling tot sargasso.nl juist de laatste woorden uit het bericht kunnen weergeven, het kan zijn dat dat beter aansluit bij de schrijfstijl van de berichten. Voor de mensen die van veel knopjes houden zou je zelfs een UBB tag kunnen toevoegen waarmee men andere tekst middenin het bericht kan markeren voor in de samenvatting, dat gaat wel erg ver, maar da's ook wel des tweakers :P

Enfin, zoiets lijkt me wel een handige optie die het gebruik van 't forum iets fijner kan maken, maar met de huidige functionaliteit kan ik ook prima overweg hoor :>

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

benoni schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 09:59:
Ik heb alleen de RSS-feeds gezien waar alleen de topictitels (dubbel) in staan. Misschien moet ik maar 's een abonnement nemen :? O-)
http://gathering.tweakers.net/rss/list_topics/52 geeft bij mij zo te zien de laatste reply weer? :)
abo nemen is daarvoor niet nodig, daar win je niets mee :P
Toch werkt het heel goed, want je kunt aan het beginnetje van de tekst direct zien of je iets al gelezen hebt.
Daar heb je de sessiereset voor ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• benoni
  • Niet online
moto-moi schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:20:
http://gathering.tweakers.net/rss/list_topics/52 geeft bij mij zo te zien de laatste reply weer? :)
abo nemen is daarvoor niet nodig, daar win je niets mee :P
Ah, onhandigheidje in Safari dus. Die geeft alleen een icoontje voor de eerste feed die in de headers staat genoemd.
Daar heb je de sessiereset voor ;)
Mmm... niet helemaal, veel threads ga ik niet bij elke nieuwe post weer openklikken. Het is dan fijn als je in een overzichtspagina al een beetje kunt zien waar de discussie heen gaat. Maar inderdaad, die alternatieve RSS had ik dus niet gevonden, en die werkt daarvoor wel prettig. Ik ga eens proberen om die RSS links van een paar subcategorieën bij elkaar te plakken in een bladwijzer, dan heb ik een soort alternatieve MyReact. Addit: werkt prima!