Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2003]Importeren data uit andere excel file mislukt

Pagina: 1
Acties:

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024
De titel zegt het al.

Ik probeer data te importeren uit een andere excel file via Data -> Externe gegevens importeren -> Gegevens importeren. Vervolgens kies ik een excel file en daarin selecteer ik de Tabel van Blad1$. Om een of andere reden pakt hij dan alle numerieke waardes uit Kolom A niet :/ alle tekst pakt hij wel maar alle cellen waar nummers in staan laat hij leeg.

Verwijderd

en waarom niet bv. gewoon kopiëren, plakken speciaal, waarden?

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024
omdat ik een gegevens koppeling wil maken die automatisch de gegevens vernieuwd bij het openen van de file. Zou het via een autoexec makro kunnen doen natuurlijk, maar heb geen idee of dat ook kan met externe files.

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:45
Je kunt ook dmv een formule de gegevens koppelen, bv. via een vlookup-functie oid.
Dan maakt Excel automatisch voor jou de koppeling met het bronbestand, en zodra je de nieuwe file opent, wordt altijd gevraagd of je gegevens wilt bijwerken of niet.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0