HTC Touch Dual Windows Mobile 6.1

Pagina: 1
Acties:

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Het artikel meuk: HTC Touch Dual Windows Mobile 6.1 staat in de meuktracker op de frontpage onder 'Software' maar dit lijkt me eerder een 'firmware' update.
Naast een rom-update voor de Touch Cruise heeft HTC ook een rom-update voor de Touch Dual uitgebracht.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gezien dat het een compleet nieuwe versie van Windows Mobile 6.1 op het apparaat zet, zie ik het eerder als een software-update dan een firmware-update, ook al betreft het een rom-update.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 12:31

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Zonder jou persoonlijk er op aan te willen spreken, maar zou het niet gewoon makkelijker zijn dit tóch gewoon in firmware te zetten? Jouw reden waarom jij het in 'software' plaats kan ik enigszins begrijpen, maar echt duidelijk en uniform is het niet.

Wanneer is een iets software en wanneer is het firmware? Die lijn is redelijk dun, dus dan kan je maar beter consequent zijn denk ik.. En aangezien eerdere ROM's ook gewoon in 'firmware' staan, zou ik `m daar ook gewoon plaatsen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Daar heb je een goed punt. Na wat denkwerk - like, drie seconden :+ - ben ik het toch met je eens en moet ik mijn eerdere uitleg herzien. Ik heb beide updates verplaatst naar de firmware-updates gezien de updates praktisch gezien firmware is, want Windows Mobile wordt er immers in één keer opgezet zonder iets van een setup-achtig iets te doorlopen (een vage beredenering, maar het komt er toch op neer).