Toon posts:

Internet van LiveBox 'doorlussen' naar ZyXEL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik internet van Online met de LiveBox, dit is inclusief telefonie.

Binnenkort willen wij overstappen naar Telfort internet met telefonie en wij hebben alvast een modem aangeschaft. (onze huidige contract is tot 31 december)
Nou hebben wij met de LiveBox vaak problemen met het internet via het draadloos netwerk.
Ik kan maar een maximum snelheid halen van net geen 1MB/s terwijl bedraad een snelheid te halen valt van 1,8MB/s.

Dus wil ik in de tussentijd onze ZyXEL P-2602HW-D1A gaan gebruiken als een soort van Switch die het draadloos netwerk kan overnemen.

We kunnen niet de LiveBox compleet vervangen door de ZyXEL, want het schijnt niet mogelijk te zijn om de telefonie instellingen over te nemen uit de LiveBox om te gebruiken op de ZyXEL.

Dus ik wil nu een Ethernet uitgang van de LiveBox gaan aansluiten op de Ethernet ingang van de ZyXEL zodoende dat ik met mijn MacBook en andere PC's op de boven verdieping draadloos en snel internet heb.

Dit is mij alleen nog steeds niet gelukt, ik ben geen expert in netwerken, maar begrijp wel wat ervan af.

Mijn vraag aan jullie is dus of het mogelijk is wat ik heb omschreven en zoja, hoe :)