IDE emulator / IDE to ehternet

Pagina: 1
Acties:

• botervlieg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-12-2025
Hi,

Ik heb hier thuis nog een redelijk vroege experimentele standalone DVD player liggen. De dvd rom speler die er in zit is een gewoon pc type, aangesloten op een IDE interface op het moederbord van de DVD player.

Aangezien ik oorspronkelijk op zoek was naar een goede kwaliteit external DAC, was ik verrast dat deze DVD player Burr Brown converters bevat, welke zeer goed klinken. Ik heb gisteren een DVD geschreven met muziek bestanden in 24bit/96khz en deze klinken fantastisch. Als je een externe DAC zoekt met dit type Burr Browns zit je al direct in de 600-1000euro pricerange.Vandaar mijn interesse om het op een andere mannier te tweaken ;)

Eerst heb ik geprobeerd de DVD drive te vervangen door een lege fat32 geformateerde HD met wat muziek erop (oh ja, deze DVD player speelt ook mp3, divx ... etc dus 'begrijpt' een data disc folder/file structuur)
Maar het toestel boote niet. Hij boot enkel met een dvd drive aangesloten, hier word dus blijkbaar door het programma in de eeprom op gechecked..

Nu mijn vraag is, bestaat er een oplossing om de DVD speler te vervangen door een soort IDE2ehternet converter zodat ik ipv met dvd's te werken, een soort servertje opzet op mijn pc, die een DVDrom emuleert ?
zodat ik mijn muziek op mijn pc kan spelen via het mobo/converters van de DVD player ?
(ik weet dat er voor de c64 bvb, zo'n file transfer oplossing bestaat, je sluit een parallel kabel aan tussen de c64 en de pc, op de pc draait dan een server toepassing die een drive simuleerd)

of desnoods, moest optie 1 niet lukken, een harde schijf zo te formatteren dat de DVD player denkt dat dit een DVD rom drive is. En hoe doe je diit dan ?

heeft iemand hier enige kennis over, of weet iemand in welke richting ik moet zoeken ?

bedankt

greetz

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Je zult het schijfformaat van een DVD op je HD moeten emuleren. Ik weet niet hoe dit in zijn werk gaat en of hier software voor is, maar in theorie zou het wel moeten kunnen werken.

Is het niet veel sneller om de DAC te voeden met je eigen bitstream vanaf je computer?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!