Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[ALG] Tribes.cc "neemt mijn website over"? *

Pagina: 1
Acties:

• beun.net
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-03-2021
Hallo...

Toen ik vandaag voor de gein even mijn naam invoerde in Google om te zien waar (en of) mijn site beun.net nog in de resultaatlijst staat, zag ik dat mijn website keurig als tweede in de lijst staat (eerste is schoolbank-gedoe).

Tweede in de lijst dus... Dat wil zeggen... NIET meer met het mijn eigen webadres, zoals wel altijd gebruikelijk was, maar met een of ander lang tribes.cc adres.

Zie hier het betreffende Google-resultaat...

Ik dacht eerst die tribes.cc-gasten mijn site gewoon in een frame hadden gestopt, en ik er dus met (bijv.) een "break out of frames" javascriptje wel omheen zou kunnen. Niets is echter minder waar.
Hoe ze het wel doen weet ik niet, maar ik vind het op zich wel prettig als mijn site niet via andere (curieuze) adressen te bezoeken is, maar alleen via het echte adres.

Daarnaast voegen ze ook nog iets toe aan de site, namelijk helemaal bovenin beeld... Daar is het ze natuurlijk om te doen. Ben ik niet van gediend. Wekt de indruk dat ik dat zelf daar neer heb gezet natuurlijk.

Iemand misschien een idee/suggestie hoe ik om deze tribes.cc-troep heen kan? :?

Dank _/-\o_

Verwijderd

Heb je al contact opgenomen met tribes.cc zelf? Die zullen zoiets toch ook wel afkeuren?

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11 12:44

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Op hun site ben jij gewoon opgenomen als link, kortom mail ze dat je dat niet meer wenst. Enige wat hun momenteel doen is extra spam via een frame. dirty business

Asus Zenbook i7 256gb

• beun.net
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:25:
Heb je al contact opgenomen met tribes.cc zelf? Die zullen zoiets toch ook wel afkeuren?
Om eerlijk te zijn snap ik sowieso niet eens wat tribes.cc is... :o
8)7

[ Voor 58% gewijzigd door beun.net op 10-10-2008 14:34 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Bij mij komt deze trouwens ook nog voor die van jou:
www.beeldenvoordetoekomst...seert_audiocollectie_zelf

☻/
/▌
/ \

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dat is gewoon een site die zijn site gekopieerd heeft en er wat spam links aan heeft toegevoegd.

Takedown notice sturen aan tribes.cc, anders rechtzaak beginnen en 100 miljoen eisen (1000 kopieien van je site, copyright etc etc)

Google heeft hier niks mee te maken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• beun.net
Dat is een van de sites van mijn werkgever 8-)
Wel apart dat die bij jou eerder in de lijst staat...

[ Voor 9% gewijzigd door beun.net op 10-10-2008 14:45 ]

• beun.net
leuk_he schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:38:
Dat is gewoon een site die zijn site gekopieerd heeft en er wat spam links aan heeft toegevoegd.

Takedown notice sturen aan tribes.cc, anders rechtzaak beginnen en 100 miljoen eisen (1000 kopieien van je site, copyright etc etc)

Google heeft hier niks mee te maken.
Ik begrijp heel goed dat Google hier uiteraard niks mee heeft te maken. Ik kwam er alleen achter via Google.

Ik ben niet zo thuis in de takedown notice-business... Kan je iets uitgebreider zijn? :)

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
tribes.cc is een WAP-proxy als ik zo kijk. Je kan alles opvragen via http://tf.tribes.cc/telfort/px/to/305/sitenaam/. Misschien wel handig als je sites wil bezoeken op je mobiel (ongetest, en inloggen zou ik enkel niet doen...).

Ik denk eigenlijk dat Google dit anders zou moeten doen, en wellicht kun je contact met Google zoeken. Dit soort sites moet je alleen met Google mobile krijgen lijkt mij. Maar eigenlijk moet je gewoon zorgen dat de normale site meer inbound links krijgt, dan los je dit vanzelf op. Anders kan een take-down notice misschien helpen, of vraag om een robots.txt aan hun kant.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Op beun.net staan overigens ook gekke tekens bovenaan, voor de doctype.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Stuur eens een mail (engels uiteraard) aan info@alatto.com waarbij verzoek die site te verwijderen of te blocken?
Expire Date: 01/17/2009
Admin email address: info@alatto.com
Registrant: Alatto Technologies Ltd
Registrar: DOMAINDISCOVER
Status: active
Locked: Y
Raw whois output:

Whois Server Version 1.0

Domain names can now be registered with many different competing registrars.
Go to http://registrar.verisign-grs.com/whois/ for detailed information.

Domain Name: TRIBES.CC
Registrar: DOMAINDISCOVER
Whois Server: whois.domaindiscover.com
Referral URL: http://www.domaindiscover.com
Name Server: NS1.DOMAINDISCOVER.COM
Name Server: NS2.DOMAINDISCOVER.COM
Status: CLIENT-XFER-PROHIBITED
Updated Date: 18-jan-2008
Creation Date: 17-jan-2005
Expiration Date: 17-jan-2009

>>> Last update of whois database: Fri, 10 Oct 2008 08:00:13 EDT <<<

NOTICE: The expiration date displayed in this record is the date the
registrar's sponsorship of the domain name registration in the registry is
currently set to expire. This date does not necessarily reflect the
expiration date of the domain name registrant's agreement with the
sponsoring registrar. Users may consult the sponsoring registrar's
Whois database to view the registrar's reported date of expiration
for this registration.

TERMS OF USE: You are not authorized to access or query our Whois
<SNIP>

VeriSign
reserves the right to modify these terms at any time.

The Registry database contains ONLY .cc, .tv, and .jobs domains
and Registrars.

Registrant:
Alatto Technologies Ltd
Linden Court, Stillorgan
Dublin, na na
IE

Domain Name: TRIBES.CC

Administrative Contact, Technical Contact, Zone Contact:
Alatto Technologies Ltd
Linden Court, Stillorgan
Dublin, na na
IE
35312090700
info@alatto.com

Domain created on 17-Jan-2005
Domain expires on 16-Jan-2010
Last updated on 10-Dec-2007

Domain servers in listed order:

NS1.DOMAINDISCOVER.COM
NS2.DOMAINDISCOVER.COM

Domain registration and hosting powered by DomainDiscover
As low as $9/year, including FREE: responsive toll-free support,
URL/frame/email forwarding, easy management system, and full featured DNS.

[ Voor 29% gewijzigd door leuk_he op 10-10-2008 14:58 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• beun.net
Bosmonster schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:51:
Op beun.net staan overigens ook gekke tekens bovenaan, voor de doctype.
Oh.. Da's een foutje van mij. Is nu weg. :)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

grappig trouwens, als ik met firefox naar www.tribes.cc ga krijg ik alleen de melding of ik calculator.asp wil downloaden... lekker ingesteld die server (en lekker gebouwd die site, door het gemiddelde stel ASP-prutsers) :)

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 10-10-2008 15:09 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:14
Bosmonster schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:08:
grappig trouwens, als ik met firefox naar www.tribes.cc ga krijg ik alleen de melding of ik calculator.asp wil downloaden... lekker ingesteld die server (en lekker gebouwd die site, door het gemiddelde stel ASP-prutsers) :)
Dat komt waarschijnlijk omdat het een WAP site is o.i.d. (Om met je mobiel naar toe te gaan, en dat ligt aan het doctype e.d. )

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 13:19

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Bosmonster schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:08:
Ik krijg een random (WAP-like) pagina te zien...

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

majoh schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:12:
[...]
Ik krijg een random (WAP-like) pagina te zien...
Met IE wel, maar met Firefox krijg ik random fouten.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11 23:57

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het lijkt erop alsof ie elke keer een random pagina voorschotelt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het lijkt erop dat ze gewoon een spider hebben lopen die allerlei sites cachet en er vervolgens spam aan toevoegt. Heb je toevallig hits op je site gehad van 67.228.127.90 of iets in die IP-range? Die zou ik in de toekomst gewoon blokkeren en verder een mailtje sturen dat je hier niet van gediend bent. Meer kun je niet doen ben ik bang. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• beun.net
-NMe- schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:22:
Het lijkt erop dat ze gewoon een spider hebben lopen die allerlei sites cachet en er vervolgens spam aan toevoegt. Heb je toevallig hits op je site gehad van 67.228.127.90 of iets in die IP-range? Die zou ik in de toekomst gewoon blokkeren en verder een mailtje sturen dat je hier niet van gediend bent. Meer kun je niet doen ben ik bang. :)
Ik heb in de .htaccess dat IP geblokkeerd. Goed plan 8-)
Als men nu naar mijn site gaat via dat tribes.cc krijgt men een "403 Forbidden"-pagina.
Lijkt mij opgelost zo :)

Nu nog even wachten totdat Google doorheeft dat het geheel niet via dat URL te bereiken is, en mijn eigen (het échte) URL weer in de Google-resultaten staat.

Dank allen :*)

[ Voor 11% gewijzigd door beun.net op 10-10-2008 17:08 ]

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11 06:28
De 3de hit (links.beun.net) is ook via dat tribes.cc, maar die krijg ik gewoon te zien. Bij de 2de krijg ik inderdaad een 403.

Het is dus nog niet helemaal goed...

[ Voor 10% gewijzigd door Forcepoint op 10-10-2008 17:13 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ander subdomein, dus andere .htaccess file waarschijnlijk. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:14
beun.net schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:04:

Nu nog even wachten totdat Google doorheeft dat het geheel niet via dat URL te bereiken is, en mijn eigen (het échte) URL weer in de Google-resultaten staat.

Dank allen :*)
Dat kun je ook zelf aanvragen, dan is hij een stuk sneller weg

http://www.google.nl/intl/nl/remove.html
:)

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 10-10-2008 17:27 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
je kan eventueel ook een 'moved permantly to ...' error geven - code ontgaat me even..
dan verliezen ze de hits en win jij er meer - zelfs voor diegeen die via die site gaan.
meeste browser verstaan dat wel en gaan netjes door naar de volgende site.
(tenzij die site dat opvangt of hun script dat verstaat en ook volgt natuurlijk)

je kan eventueel ook een header doorsturen met location:.... mbv je .htaccess en een php-scriptje ?
(kan je ook meteen loggen hoeveel mensen er via die site tot op die van jou komen)

• beun.net
Forcepoint schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:12:
De 3de hit (links.beun.net) is ook via dat tribes.cc, maar die krijg ik gewoon te zien. Bij de 2de krijg ik inderdaad een 403.

Het is dus nog niet helemaal goed...
-NMe- schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:18:
Ander subdomein, dus andere .htaccess file waarschijnlijk. ;)
Inderdaad een subdomein-verhaal. Ik had vooralsnog alleen de "hoofdsite" gedaan. Ga zodadelijk ook de subdomeinen langs :*)

• beun.net
soulrider schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:29:
je kan eventueel ook een 'moved permantly to ...' error geven - code ontgaat me even..
dan verliezen ze de hits en win jij er meer - zelfs voor diegeen die via die site gaan.
(tenzij die site dat opvangt of hun script dat verstaat en ook volgt natuurlijk)

je kan eventueel ook een header doorsturen met location:.... mbv je .htaccess en een php-scriptje ?
(kan je ook meteen loggen hoeveel mensen er via die site tot op die van jou komen)
Ik weet niet in hoeverre dit zou werken. Ik heb de indruk dat die tribes.cc-toko eerst de volledige website/pagina binnentrekt, waarna (na aanpassing van élke link op de pagina tot een tribes.cc-url) de pagina opnieuw wordt neergezet.

Op die 403-pagina had ik namelijk een linkje naar beun.net neergezet. Als de 403-pagina via tribes.cc werd bekeken (omdat je daarnaartoe werd verwezen want htaccess) dan was dat linkje opeens een tribes.cc-linkje :/

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

soulrider schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:29:

Heh, dat werkt alleen als die code ook daadwerkelijk wordt doorgegeven door tribes.cc, wat niet het geval is. Ook niet met die 403 forbidden. Ik krijg gewoon een 200 OK als respons op je tribes.cc pagina, ookal staat in die pagina vervolgens het 403 bericht.

't Mooie is wel dat er wat 302 moved temporarily's tussen zitten. Dit zegt m'n network monitor als ik http://tf.tribes.cc/telfort/px/url/305/beun.net access:

GET http://tf.tribes.cc/telfort/px/url/305/beun.net
-> 302 Moved temporarily: /telfort/px/to/305/beun.net

GET http://tf.tribes.cc/telfort/px/to/305/beun.net
-> 302 Moved temporarily: /telfort/px/url/305/error_docs.beun.net/403.html

GET http://tf.tribes.cc/telfo...or_docs.beun.net/403.html
-> 200 OK

.edit: wacht eens even, dat komt door jouw eigen server, Beun :). Die geeft altijd 302's terug, ook al is de error gewoon een 404. Als ik beun.net/bestaatniet.html opvraag krijg ik ook een 302 terug.

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 10-10-2008 17:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vraag me trouwens niet af of je tribes.cc niet op kunt blazen door hun eigen urls via hunzelf op te halen :P

.edit: ze controleren het iig niet. Als ik naar http://tf.tribes.cc/telfo...or_docs.beun.net/403.html ga zie ik dat er twee ads zijn toegevoegd ipv 1 :D

[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 10-10-2008 17:55 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
trouwens hier nog zo eentje die er last van heeft:
http://groups.google.com/...k=gst&q=#ed33fd32920f6404

en volgens die link is het tribes.cc-site in deze mensen hun beheer:
http://www.alatto.com/products/tribes-operator.html

er zijn er blijkbaar nog die er last van hebben omdat ze door die link wegens 'duplicate content' worden afgestraft door google. Misschien die beheerders er eens op wijzen wat de gevolgen zijn van hun actie's en dat je hun hulp niet nodig hebt om extra bereikbaar te zijn op het net - toch niet op de manier dat ze het nu doen.

of zoals aangegeven in die google-link:
Je kan het hier melden : https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport?hl=nl
en dan duplicated pagina's aankruisen.
straf hen terug ;-)

je bent toch de auteur van je eigen site, dus mogen zij die informatie niet onder hun naam publiceren op het net. google is vorig jaar ook zo tegen de lamp gelopen met het overnemen van online artikels van belgische kranten - ze hebben quote recht, maar enkel dat - dit is laten uitschijnen dat de inhoud van hen komt door links aan te passen, en dergelijken... - lijkt wel een phpproxy-script dat enkel maar die links aanpast, of een apache-proxy module die actief is ...
(ja, ik heb gelezen dat het een asp-script is die tribes, dus kans dat het php en/of apache is, is al een pak kleiner...)

ps: ze zorgen er ook voor dat ev. google-ads mislukken, en wrs nog andere ads die via javascript getoond worden :s dus is het nog inkomsten derving ook nog ...

[ Voor 17% gewijzigd door soulrider op 10-10-2008 19:41 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 13:40

André

Analytics dude

Hahaha, dit noem je Google Washen, op deze manier kunnen ze je posities, populariteit en pagina's overnemen. De allerbeste oplossing is als volgt: zet in je eigen pagina's een meta robots met noindex. Submit vervolgens de cc site in de tool die hier genoemd is: ThinkPadd in "tribes.cc "neemt mijn website over"? Help?". Op dat moment wordt direct gekeken of de meta noindex aanwezig is, zo ja: dan komt hij in de wachtrij voor verwijdering. Haal de meta noindex weer van je site en zie de cc site binnen 2 werkdagen compleet verdwijnen :P

Gegarandeerd lol, omdat zij niet snappen waarom ze helemaal verdwijnen :D

Zie ook dit artikel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door André op 10-10-2008 20:02 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom zou heel tribes.cc verdwijnen omdat 1 pagina op die "site" een noindex vlaggetje heeft?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11 05:12
.oisyn schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 00:41:
Waarom zou heel tribes.cc verdwijnen omdat 1 pagina op die "site" een noindex vlaggetje heeft?
Ik denk dat Andre met 'CC site' alleen de pagina van TS bedoeld.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

soulrider schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:22:
er zijn er blijkbaar nog die er last van hebben omdat ze door die link wegens 'duplicate content' worden afgestraft door google.
Omdat dit nu al in google te vinden is, is het misschien een idee om eens te kijken van het effect van een link naar 'een grote jongen' is, bijvoorbeeld deze:

http://www.tribes.cc/demo...ft.com/en/us/default.aspx

I don't like facts. They have a liberal bias.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 13:40

André

Analytics dude

mrFoce schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 00:47:
[...]

Ik denk dat Andre met 'CC site' alleen de pagina van TS bedoeld.
Klopt :)

• beun.net
soulrider schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:22:
trouwens hier nog zo eentje die er last van heeft:
http://groups.google.com/...k=gst&q=#ed33fd32920f6404

en volgens die link is het tribes.cc-site in deze mensen hun beheer:
http://www.alatto.com/products/tribes-operator.html

er zijn er blijkbaar nog die er last van hebben omdat ze door die link wegens 'duplicate content' worden afgestraft door google. Misschien die beheerders er eens op wijzen wat de gevolgen zijn van hun actie's en dat je hun hulp niet nodig hebt om extra bereikbaar te zijn op het net - toch niet op de manier dat ze het nu doen.

of zoals aangegeven in die google-link:

Je kan het hier melden : https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport?hl=nl
en dan duplicated pagina's aankruisen.

> knip <
Dat laatste heb ik meteen gedaan nadat ik ook het tribes.cc-IP had toegevoegd aan de htaccess van mijn site.
Die tribes.cc-herrie staat er nog gewoon tussen in de Google-resultaatlijst, maar het échte en juiste URL staat nu wel bovenaan :)
(Dat wil zeggen, van de hoofdsite, nog niet van de subdomeinen e.d.)
André schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:01:
Hahaha, dit noem je Google Washen, op deze manier kunnen ze je posities, populariteit en pagina's overnemen. De allerbeste oplossing is als volgt: zet in je eigen pagina's een meta robots met noindex. Submit vervolgens de cc site in de tool die hier genoemd is: ThinkPadd in "tribes.cc "neemt mijn website over"? Help?". Op dat moment wordt direct gekeken of de meta noindex aanwezig is, zo ja: dan komt hij in de wachtrij voor verwijdering. Haal de meta noindex weer van je site en zie de cc site binnen 2 werkdagen compleet verdwijnen :P

Gegarandeerd lol, omdat zij niet snappen waarom ze helemaal verdwijnen :D

Zie ook dit artikel ;)
Die ga ik even doorlezen. Misschien ook wel handig. Dank :)

[ Voor 29% gewijzigd door beun.net op 12-10-2008 11:05 . Reden: Tekst toevoegen... ]

Pagina: 1