Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe een exe automatisch te instaleren

Pagina: 1
Acties:

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 14:43
Ik heb een winrar.exe en die kan ik op meerdere computers uitvoeren maar dan staat ie op alle computers te vragen waar die geïnstalleerd moet staan etc etc. Hoe kan ik het doen dat ie automatisch verder gaat. En dus geheel automatisch doet.

Winrar was ik nu aan het testen maar ik wil meer programma's zo automatisch installeren.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:51

Koppensneller

winterrrrrr

winrar<xxx>.exe /S

Even zoeken op "Winrar silent installation" en je had het ook gevonden...

[ Voor 68% gewijzigd door Koppensneller op 10-10-2008 14:14 ]

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:30
Via wat wil je de software gaan deployen? Met Windows server kan je gebruik maken van GPO maar dan zit je wel gebonden aan MSI ipv EXE files.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Zoiets heet ook wel een virus, dus geheel automagisch kan gelukkig niet. Soms heb je wel een self-extracting exe, misschien is dat wat je zoekt.

Je vraag is verder trouwens niet echt duidelijk, misschien kan je het nog een keer beter omschrijven wat je exact hebt en wil?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Dan moet je er een package van maken (MSI, of Legacy Setup)

Er zijn verschillende tools waarmee je kunt werken; Wise PackageStudio en InstallShield AdminStudio zijn toch wel de bekendste

Pvouput live

• Sen
Hari-Bo schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:14:
Via wat wil je de software gaan deployen? Met Windows server kan je gebruik maken van GPO maar dan zit je wel gebonden aan MSI ipv EXE files.
Via NTRAdmin dat is een tool die dus ook buiten het netwerk software kan uitvoeren. (Een msi lukt me wel jah) Maar een gewone EXE zoals die van winrar.exe lukt me niet.

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:38
Met Altiris kan je er een pakketje van maken die je vanaf je computer overal in je netwerk kan installeren. Daarmee kan je dan een .msi bestand maken.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• Sen
Jah dat is wat ik zoek. Kent iemand toevallig ook opensource mogelijkheden daar in ?

Verwijderd

Sen schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:20:
Jah dat is wat ik zoek. Kent iemand toevallig ook opensource mogelijkheden daar in ?
Inno Setup + IStool ?

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:24

L0g0ff

omg

Wow :) met Inno setup was ik al bekend maar die gui ziet er gemakelijk uit. Tnx FFrenzy

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hari-Bo schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:14:
Installeren van programma's gaat altijd met een .msi. Setup.exe of winraarXXX.exe doet niets anders dan het MSI-bestand uitpakken en die aan msiexec.exe doorgeven... :)
WEBsel schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:18:
Met Altiris kan je er een pakketje van maken die je vanaf je computer overal in je netwerk kan installeren. Daarmee kan je dan een .msi bestand maken.
Mooi pakket overigens, dat Altiris. We maken er gebruik van op mijn werk. Ook voor het deployen van software en imagen van PC's. Echt heel mooi en handig, alleen balen dat de onderdelen Software Portal en Carbon Copy zo vaak niet werken op de clients op mijn werk. :) Ben benieuwd wat er van overblijft sinds de overname door Symantec. ;)

[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 11-10-2008 01:37 ]

Pagina: 1