[iPhone 2G] Luidspreker (aan 't oor) is stuk, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Ik heb volgend probleem,

mijn oortje (wat je aan je oor houd) van de Iphone lijkt stuk.

Nu ik weet dat het een veelvoorkomend ding is met die inplugdingen dat hij denkt dat de oortjes nog steeds ingeplugd zijn maar dit is het niet (al lang gechecked dat) het ding doet gewoon niets meer via het ingebouwde oorstukje. Speakerphone werkt wel nog, oortjes zelf ook, enkel de ingebouwde earpiece doet niets meer.

Iemand enig idee of/hoe ik dit kan repareren? Is het repareerbaar?

Sorry dat ik niets meer kan meegeven van info maar van 1 dag op de andere is hij kapot gegaan. niets speciaals gebeurd, niet gevallen, niet nat geweest, altijd in een leren beschermzakje gestoken gewoon gestopt met werken dat oorstukje.

heb al een keer geprobeerd met een fijn penseel in het oor te gaat, misschien is het vuil of dergelijke dacht ik maar haalt niets uit.

al een keer ferm in geblazen om bv stof weg te krijgen ,haalt niets uit.

ben echt ten einde raad.

alvast bedankt!

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:37
Ik heb de titel aangepast. Ik neem aan dat je de luidspreken bedoeld, die je aan je oor houdt? Zou je het zelf willen repareren? Of ben je juist op zoek naar bedrijven die het voor jou kunnen repareren?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:06

ThunderNet

Flits!

Lijkt me dat er toch nog gewoon garantie op zit? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:37
ThunderNet schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:19:
Lijkt me dat er toch nog gewoon garantie op zit? :)
Een iPhone 2G is nooit officieel in Nederland verkocht. En garantie op de iPhone kun je alleen claimen in het land van aankoop :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
Hoedje schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:18:
Ik heb de titel aangepast. Ik neem aan dat je de luidspreken bedoeld, die je aan je oor houdt? Zou je het zelf willen repareren? Of ben je juist op zoek naar bedrijven die het voor jou kunnen repareren?
Ik heb net software restore gedaan naar 2.0, nu hoor ik heel vee en stil iets. Dus hij is niet100% kapot en ja ik bedoel het ding aan je oor zoals jij zegt. Zowel zelf als laten doen wil ik wel wagen

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:47

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

waarschijnlijk gewoon een klein hardware-probleempje met de output voor de headset. de meeste telefoons/mp3-spelers met ingebouwde speakers hebben een kleine schakelaar in de output van het apparaat zitten, of worden bij het meten van weerstand ("voelen van de aanwezigheid van een plug met speakers eraan") gelijk doorgeschakeld naar de output. deze switch/weerstandsmeter is waarschijnlijk defect, of kan niet (meer) goed overweg gaan met de huidige (misschien enigsinds corrupte) rom.

ofwel: laat er even een iPhone-expert naar kijken. dit is waarschijnlijk iets wat jij (blijkbaar als enigsinds een leek) helaas niet kunt fixen...

succes met je iPhone

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
wanted to buy: iPhone expert dan maar?

Pagina: 1