Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding genoeg voor 1950 Pro AGP?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 23:07
Ik heb onlangs een [specs] club3d 1950Pro AGP kaart gekocht en wil deze in mijn systeem monteren.
Ik zag echter op de doos dat de minimum voedingsspecs hiervoor 450 watt zijn.
Ik zag echter dat mijn voeding een Cooler master extreme RS-430 [link] is en niet de 450 watt haalt.

Mijn vraag is of ik de videokaart gewoon in het systeem kan doen en testen of het werkt, of dat het slecht is voor het systeem en ik gewoon een nieuwe voeding moet halen.

Momenteel zitten er in het systeem:
Antec 900 met 4 x 12 CM fans, 1 x 25 CM fan
amd 3200+ 64 socket 754 met Zalman 9500NT fan
K8V SE deluxe mobo
2*512 DDR1
Radeon X850XT PE
SB Live geluidskaart.
1 HDD

Momenteel komt dit uit op 320 watt ongeveer als ik zo'n watt bereken prog gebruik.
De 850XT PE gebrukt hier rond de 70 watt... en ik dacht dat als ik dit omwissel met de 1950 pro er ongeveer 50 watt meer zou zijn (ik weet niet hoeveel die videokaart zuipt, maar meer dan 120 watt zou het niet moeten zijn). Dan komt het neer op 370 watt en dat zou die voeding wel moeten trekken.

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10 19:55
Mijn specs:

p5k icm. e6750, 3Gb ram, 8800GTX, 2 x HD, 2 x DVD-RW en 3 x 12mm fan.
Dit alles doet zijn werk uitstekend met een 450W voeding :P

Je kan je nieuwe kaart er gewoon in steken en je pc opstarten. Als je voeding dit niet trekt
(wat ik moeilijk kan geloven) merk je dit wel. Schade zal het iig niet aanrichten.

Je hebt een 430W A-merk voeding. Lijkt me stug als deze je huidige set-up niet aankan.

• Saiya
Dankje voor de info, maar het is niet een kwestie van welke voeding ik nodig heb... Ik kan gewoon een nieuwe 450+ watt voeding halen...

De vraag is, of ik niet gewoon een iets minder watt zijnde voeding erop kan testen (aangezien het verschil in watt tussen mn oude videokaart en de nieuwe niet zo groot is).
Of dat dit testen schadelijk kan zijn voor de pc, omdat de voeding het dus niet trekt..

Mocht het antwoord zijn dat ik het beter niet kan testen. Of iemand uit ervaring kan zeggen dat het echt te weinig is.. Dan is het antwoord simpel: Koop ik een nieuwe 500 watt voeding of hoger..

Mocht het antwoord zijn dat de minimum watt spec op de doos van 450watt overkill is en ik gewoon deze voeding kan testen, dan kan ik deze voeding gebruiken.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Ik heb een aantal maanden geleden hetzelfde issue gehad. Mijn Zalman voeding trekt het echter prima, terwijl ik ook maar 400W heb. Je kunt het volgens mij gewoon proberen. Als het echt te weinig is dan merk je dat snel genoeg. Daarbij is er nogal wat verschil tussen A- en B-merk voedingen.
Verder hebben we bijna een identiek systeem, zij het dat ik er een paar extra HDD's in heb hangen.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Saiya
Crijnn schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:11:
Mijn specs:

p5k icm. e6750, 3Gb ram, 8800GTX, 2 x HD, 2 x DVD-RW en 3 x 12mm fan.
Dit alles doet zijn werk uitstekend met een 450W voeding :P

Je kan je nieuwe kaart er gewoon in steken en je pc opstarten. Als je voeding dit niet trekt
(wat ik moeilijk kan geloven) merk je dit wel. Schade zal het iig niet aanrichten.

Je hebt een 430W A-merk voeding. Lijkt me stug als deze je huidige set-up niet aankan.
Thnx! Hier zat ik dus op te wachten :)
Testen maar ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
430, 450... er zal altijd een marge aangehouden worden. Een goede 430W voeding zal het beter doen dan een slechte 450W. Die specs op de dozen gaan over het algemeen uit van goedkope voedingen die de beloftes niet waarmaken maar wel een beetje in de buurt komen.
Zelf heb ik een E8400 systeem gebouwd met daarop een HD4870. Volgens de doos moest er 550W in, volgens de realiteit draait het met een Antec Earthwatts 380W voeding zonder problemen, ook onder hoge load.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Saiya schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:11:
[...]

Dankje voor de info, maar het is niet een kwestie van welke voeding ik nodig heb... Ik kan gewoon een nieuwe 450+ watt voeding halen...

De vraag is, of ik niet gewoon een iets minder watt zijnde voeding erop kan testen (aangezien het verschil in watt tussen mn oude videokaart en de nieuwe niet zo groot is).
Of dat dit testen schadelijk kan zijn voor de pc, omdat de voeding het dus niet trekt..
Als je het topic had beken had je snel genoeg gezien dat het er juist wel in moet. :>

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Op GoT verwachten we niet dat het wiel overal opnieuw uitgevonden moet worden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.