Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Display foto met zwarte achtergrond

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als je op tweakers een foto bekijkt dan wordt de achtergrond mooi donker en komt de foto mooi in het midden van het beeldscherm. Ik zou dit graag toepassen op een website. Weet iemand welke software je hiervoor nodig hebt.

Bedankt
Marcel.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Dit mag niet volgens de FAQ, dus je zult zo wel een slotje krijgen.

Desalniettemin, zoek eens op 'lightbox' (of mijn persoonlijke favoriet: shadowbox)

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 10-10-2008 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ooops sorry ik dacht dit dit wel mocht. excusses en toch bedankt !!! :-)
:*)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Op zich mag dit ook wel hoor; behalve dan dat we normaal niet onze post ondertekenen en dat het iets is wat je zelf had kunnen zoeken; vind ik het geen rare vraag. niet iedereen kent de juiste termen voor dergelijke scriptjes. Edoch, beetje googlen kan geen kwaad ;)
ik denk dat bosmoster bedoeld dat dit wel veel op een scriptrequest lijkt.

lees anders eens rustig de Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy

[ Voor 25% gewijzigd door XangadiX op 14-10-2008 03:04 ]

Stoer; Marduq

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je had trouwens ook even in de source van de betreffende pagina's kunnen kijken ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:37

BCC

Have you been lightboxed lately?
http://www.37signals.com/...92-been-lightboxed-lately

[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 14-10-2008 08:35 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Beetje onzin imho. Lightbox-achtige oplossingen zijn niet heilig, maar visueel erg aantrekkelijk. En aangezien ze onubtrusive worden toegepast ligt het andere navigatie niet in de weg (bijvoorbeeld het openen van afbeeldingen in een nieuw venster).

Verder kun je het effect zo heftig maken als je zelf wilt, want dat is bij de betere lightbox-varianten (zoals shadowbox) allemaal netjes in te stellen. Jammer genoeg zijn wel veel lightbox varianten standaard voorzien van veel te overdreven effecten (fade, fade, slide, slide, resize, resize, laad-icoon en dan eindelijk een keer je afbeelding), maar dat kan dus sneller.

Daarnaast wordt beweerd dat het 'context killed', terwijl het juist het tegenovergestelde doet. Vergelijk het met de alternatieven: een popup of een nieuw venster. Dat is pas dodelijk voor de context.

Het klinkt dus een beetje als een standaard 'het is hip dus ik verzet me ertegen' instelling.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 14-10-2008 09:40 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Ik vind overigens wel dat de TS dan zijn eigen lightbox script moet schrijven en hier moet posten O-)

Maar ik ben het wel met Bosmonster eens dat dit soort dingen best moeten kunnen (hell, ik ben zelfs voor websites compleet in flash ;) ). Maar lightbox dingen kunnen, zeker als ze slecht in elkaar zitten, best irritant zijn voor je browser; en sommige best populaire oplossingen zitten best slecht in elkaar. :X

[ Voor 62% gewijzigd door XangadiX op 14-10-2008 12:58 ]

Stoer; Marduq

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:37

BCC

Bosmonster schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:35:
[...]

Beetje onzin imho. Lightbox-achtige oplossingen zijn niet heilig, maar visueel erg aantrekkelijk. En aangezien ze onubtrusive worden toegepast ligt het andere navigatie niet in de weg (bijvoorbeeld het openen van afbeeldingen in een nieuw venster).

Daarnaast wordt beweerd dat het 'context killed', terwijl het juist het tegenovergestelde doet. Vergelijk het met de alternatieven: een popup of een nieuw venster. Dat is pas dodelijk voor de context.

Het klinkt dus een beetje als een standaard 'het is hip dus ik verzet me ertegen' instelling.
Ja, ze gaan wel lekker naar de ander kant hangen, maar soms zie je echt gedrochten van lightboxen die bijvoorbeeld verdere navigatie op de onmogelijk maken omdat ze niet meer willen sluiten oid.
Apply with care :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1