Beste Tweakers en Tweakettes,
Hierbij een aankondiging voor een project om een zeer goedkoop en efficient renderfarm/virtualisatieplatform te bouwen, plus een aantal vragen om de efficientie zo volledig mogelijk te perfectioneren.
Hierbij de aan te schaffen ingredienten:
12x m-atx am2+ mobo's met gigabit ethernet <50 euro (Asus M3N78-CM)
12x phenom x4 CPU's (Phenom 9550)
12x 1 of 2 GB pc2 800> (OCZ Gold OCZ2G10001G)
12x 2-8 GB usb sticks ( /care )
3 of 4x 500W> PSU (Ligt aan de prijs, NNB)
1 TB NAS (onder voorbehoud, geen idee)
Kast (ik dacht aan een archiefkast o.i.d.)
Overige meuk (Fans, kabels, gigabit switch, surge protector etc)
Ik ben van plan om dit aan te schaffen nadat de phenoms een stukje goedkoper zijn geworden.
Nu mijn vragen:
- Heeft iemand ervaring met het aansluiten van meerdere moederborden op 1 voeding? (Het kan, ik wil alleen graag weten hoe dit werkt met booten/afsluiten/stabiliteit)
- Is er een manier om 1 gelijke Windows distributie te booten van een NAS?
DWZ zo kaal mogelijke clients op USB-stick en de rest van een NAS disk.
Tips?
Tips of suggesties om het nog sneller/beter/mooier te maken worden altijd op prijs gesteld
Achteraf:
Ik orienteer me in dit project op zo veel mogelijk rekenkracht voor zo min mogelijk geld/stroomkosten.
Houd kritiek opbouwend.
Evt. constructie-ideeen zijn welkom.
Na het project zal ik waarschijnlijk heel wat idle-time overhouden, interesse in clock cycles?
<Edit>
Excuses voor het tekort aan informatie.
Ik ben wel degelijk vastbesloten in het kiezen van hardware, het ging mij meer om het meerdere mobo per voeding / boot concept, en ik laat de hardware open omdat mensen misschien veel betere ideeen hebben.
Ook fluctueren de prijzen zo erg dat wanneer ik dit uit wil voeren, ik weer andere hardware kan gaan uitzoeken.
Ik heb er nu in ieder geval wat specs bij gezet, zodat je kunt zien dat ik hier wel over heb nagedacht.
Projectnaam met dank aan kl00tzakje
Hierbij een aankondiging voor een project om een zeer goedkoop en efficient renderfarm/virtualisatieplatform te bouwen, plus een aantal vragen om de efficientie zo volledig mogelijk te perfectioneren.
Hierbij de aan te schaffen ingredienten:
12x m-atx am2+ mobo's met gigabit ethernet <50 euro (Asus M3N78-CM)
12x phenom x4 CPU's (Phenom 9550)
12x 1 of 2 GB pc2 800> (OCZ Gold OCZ2G10001G)
12x 2-8 GB usb sticks ( /care )
3 of 4x 500W> PSU (Ligt aan de prijs, NNB)
1 TB NAS (onder voorbehoud, geen idee)
Kast (ik dacht aan een archiefkast o.i.d.)
Overige meuk (Fans, kabels, gigabit switch, surge protector etc)
Ik ben van plan om dit aan te schaffen nadat de phenoms een stukje goedkoper zijn geworden.
Nu mijn vragen:
- Heeft iemand ervaring met het aansluiten van meerdere moederborden op 1 voeding? (Het kan, ik wil alleen graag weten hoe dit werkt met booten/afsluiten/stabiliteit)
- Is er een manier om 1 gelijke Windows distributie te booten van een NAS?
DWZ zo kaal mogelijke clients op USB-stick en de rest van een NAS disk.
Tips?
Tips of suggesties om het nog sneller/beter/mooier te maken worden altijd op prijs gesteld
Achteraf:
Ik orienteer me in dit project op zo veel mogelijk rekenkracht voor zo min mogelijk geld/stroomkosten.
Houd kritiek opbouwend.
Evt. constructie-ideeen zijn welkom.
Na het project zal ik waarschijnlijk heel wat idle-time overhouden, interesse in clock cycles?
<Edit>
Excuses voor het tekort aan informatie.
Ik ben wel degelijk vastbesloten in het kiezen van hardware, het ging mij meer om het meerdere mobo per voeding / boot concept, en ik laat de hardware open omdat mensen misschien veel betere ideeen hebben.
Ook fluctueren de prijzen zo erg dat wanneer ik dit uit wil voeren, ik weer andere hardware kan gaan uitzoeken.
Ik heb er nu in ieder geval wat specs bij gezet, zodat je kunt zien dat ik hier wel over heb nagedacht.
Projectnaam met dank aan kl00tzakje
[ Voor 17% gewijzigd door StackMySwitchUp op 10-10-2008 15:53 ]
Ik bouw rare dingen.