[Vista] Register hoofdzorgen..

Pagina: 1
Acties:

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Topicstarter
Ik wil het register bewerken, namelijk CurrentControlSet. Die had ik ook in Win XP. Maar blijkbaar onder Vista Business heb ik CurrentControlSet, ControlSet001 en ControlSet003. Als ik van CurrentControlSet de register waarden edit, worden die toch reset bij de volgende reboot en ik heb zo'n vermoeden dat dit te maken heeft met drie maal een ControlSet te hebben. Mij is de vraag, hoe ik kan zorgen dat mijn registeredit permantent blijft en ik niet iedere keer opnieuw hoef uit te voeren per volgende opstart.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
alle 3 dus wijzigen, 1 ervan is zeg maar de master en de rest slaves veranderd automatisch mee, maar wijzig ze gewoon alle 3.

Waarom hoofdzorgen voor iets wat makkelijk te vinden is via google of microsoft support, dan was je er ook achter gekomen dat windows 2000/xp heck zelfs NT! er ook 3 heeft KB100010

[ Voor 43% gewijzigd door Turismo op 10-10-2008 14:10 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan achterhalen welke van de twee de actieve Current is.
CurrentControlSet is namelijk een alias voor (meestal) ControlSet001, en dat staat normaal in
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Select opgegeven.

Als je regedits dus niet vastgehouden worden moet je gaan uitzoeken of je Uberhaupt wel een goede SYSTEM hive hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Topicstarter
alt-92 had bij het rechte eind, want boven vermelde maatregelen heb ik alreeds tevergeefs geprobeerd. Dan zal ik wel googlen op de voorgestelde vraag. Alvast vriendelijk bedankt!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat ik daarmee bedoelde is:
Gaat die wijziging niet verloren omdat je een ander probleem hebt waardoor die teruggezet wordt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:43

Haan

dotnetter

Overigens is dit toch niet specifiek iets van Windows Vista, want bij XP heb ik ook meerdere ControlSets

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Bij Vista heb je wel voor het eerst Register Virtualisatie, misschien dat dat er mee te maken heeft.
Pagina: 1