Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Video capture software?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zoek een (gratis) programma waarmee ik een video op kan nemen (zodat je alles wat er op mijn beeldscherm gebeurd kan zien). Het moet ook in een spel werken.

Ik heb al een aantal programma's gebruikt, maar die werkten allemaal niet in het spel zelf. Fraps heb ik ook al geprobeerd -die werkte als enige wel in het spel zelf- maar daarmee kan je maar 30 seconden mee opnemen.

Alvast bedankt voor de hulp. :)

Verwijderd

Als je Fraps koopt kun je toch langere films maken dan 30 sec?

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-11 17:15
Ik gebruik http://camstudio.org/ voor instructievids. Of het ook (goed) werkt met games zou je moeten proberen :)

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Topicstarter
Ja, als je fraps koopt is dat mogenlijk, alleen ik vroeg om gratis software.

Ik heb camstudio geprobeerd en dat werkt erg goed, ook ingame, bedankt voor het programma dus. Er is alleen een probleem, namelijk dat het beeld steeds grofweg om de seconde een soort snapshot maakt die dan in een soort waas over het lopende beeld blijft hangen, zoals je dat wel eens bij youtube videos ziet. Is dit weg te halen of zo?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Ik heb al een aantal programma's gebruikt
Welke? of ga je wachten tot mensen die programma's opnoemen om vervolgens te zeggen "Die heb ik al geprobeerd!"? Dus geef eens het lijstje van de programma's wat je al hebt geprobeerd, en wat er specifiek 'fout' ging met die programma's.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, je hebt gelijk:

Windows Media Encoder - nam niet ingame op
Fraps - kon je maar 30 seconde mee opnemen
ScreenCam - nam niet ingame op
Camtasia - te lage framerate
FastStone Screen Capture - bleek alleen screenshots te kunnen maken
Quick Screen Capture - bleek alleen screenshots te kunnen maken
Screen Recorder - nam niet ingame op

Misschien ben ik er nog een vergeten... neem me niet kwalijk dan.

• TNH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 11:19

TNH

Pura Vida!

Camtasia - te lage framerate
Volgens mij kan je in Camtasia prima je eigen framerate instellen. Standaard staat deze op 15 frames/sec wat inderdaad voor in-game wat aan de lage kant is lijkt me.

De instelling kun je maken in Camtasia Recorder. Klik op 'tools' en dan 'options'. Vervolgens kies je het tabblad 'video' et voilá: je kunt de framerate (en ook de gewenste codec) instellen.

Zelf gebruik ik Camtasia studio om instructievideos te maken en ik ben er uitermate tevreden over.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Fraps - kon je maar 30 seconde mee opnemen
Zet er dan even bij dat het een trial betreft, want met fraps kan je wel langer dan 30sec recorden.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Topicstarter
Xadeon schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:48:
[...]

Zet er dan even bij dat het een trial betreft, want met fraps kan je wel langer dan 30sec recorden.
Ik heb het toch over gratis software...?

Maar zou iemand me aub antwoord kunnen geven op het probleem met Camstudio: namelijk dat het beeld steeds grofweg om de seconde een soort snapshot maakt die dan in een soort waas over het lopende beeld blijft hangen, zoals je dat wel eens bij youtube videos ziet. Is dit weg te halen of zo?

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 20:00 ]

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

offtopic:
Ja dus, ter verduidelijking zou je dan dus er even bij mogen vermelden dat het om de trial versie gaat. Anders is je argument "kon je maar 30 seconde mee opnemen" niet geheel passend.

Wat betreft Camstudio, doel je hier op tijdens het afspelen van je gemaakte opname of tijdens het recorden dat het probleem opduikt? Wellicht dat een codec dat niet lekker werkt. Ik gebruik dit progje namelijk ook, maar ik ben het probleem nog niet tegen gekomen.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Topicstarter
Xadeon schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:43:
offtopic:
Ja dus, ter verduidelijking zou je dan dus er even bij mogen vermelden dat het om de trial versie gaat. Anders is je argument "kon je maar 30 seconde mee opnemen" niet geheel passend.
Ik zei al dat ik gratis software zocht. Als ik dan ook nog eens moet zeggen dat ik de gratis (trail) versie van fraps gebruik, zeg ik het toch dubbel op? 8)7
Wat betreft Camstudio, doel je hier op tijdens het afspelen van je gemaakte opname of tijdens het recorden dat het probleem opduikt? Wellicht dat een codec dat niet lekker werkt. Ik gebruik dit progje namelijk ook, maar ik ben het probleem nog niet tegen gekomen.
Tijdens het afspelen. Je ziet bijvoorbeeld wel eens bij van die youtube video's dat als het beeld op een vast punt staat dat hij dan scherp is. Maar zodra de camera dan bewogen wordt dan ziet alles er heel vaag uit en komt er een soort waas van het 'vorige frame' over het scherm. Dat heb ik nu ook. Beetje moeilijk te omschrijven. :/

• TNH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 11:19

TNH

Pura Vida!

Tijdens het afspelen. Je ziet bijvoorbeeld wel eens bij van die youtube video's dat als het beeld op een vast punt staat dat hij dan scherp is. Maar zodra de camera dan bewogen wordt dan ziet alles er heel vaag uit en komt er een soort waas van het 'vorige frame' over het scherm. Dat heb ik nu ook. Beetje moeilijk te omschrijven. :/
Hmmm, in mijn video's die ik gemaakt het met Camtasia heb ik dit probleem ook niet eerder gezien. Kun je anders een Youtube filmpje aanwijzen waar je dit gedrag ziet? Of een van je eigen filmpjes ergens neerzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zo gauw geen youtube video waarbij het voorkomt eerlijk gezegd. Ik ga wel eventjes proberen om die van mij te uploaden (staat nu nog op een te groot formaat) en dan geef ik wel de link.

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-11 17:15
TNH schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:02:
[...]

Hmmm, in mijn video's die ik gemaakt het met Camtasia heb ik dit probleem ook niet eerder gezien. Kun je anders een Youtube filmpje aanwijzen waar je dit gedrag ziet? Of een van je eigen filmpjes ergens neerzetten?
Camstudio en camtasia zijn wel 2 verschillende producten en camtasia is niet gratis. Dus misschien dat het een issue is van camstudio.

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Topicstarter
Kijk in het filmpje wat ik net gaf bij 1:50, je ziet daar dat er een soort snapshots genomen worden die vervolgens als een waas over het beeld blijven hangen tot het volgende snapshot ongeveer 1 seconde later.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?
Pagina: 1