Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] systeeminstellingen en printers stuk na domain join*

Pagina: 1
Acties:

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-11 16:56
Geachte medetweakers,

Wij hebben hier problemen met een aantal systemen waar Windows Vista op staat. Als de gebruiker zich aanmeld (op het domein, is geen lokale admin) kan hij niet printen, configuratie scherm opent niet, systeem eigenschappen opent niet. Dit alles zonder foutmelding.

Als admin aanmelden biedt geen oplossing deze heeft hetzelfde probleem.

Als er opnieuw wordt opgestart met "Last Known Good Configuration" werkt alles weer. Wanneer er weer opnieuw wordt opgestart (hetzij vlak daarna, of de volgende dag) werkt het boven genoemde niet meer. Tot we weer opnieuw opstarten met LKGC.

Het lijkt er dus op dat er een fout in de configuratie wordt geladen of de configuratie wordt niet weggeschreven.

Ik heb al gezocht op google, maar kan geen problemen vinden die overeenkomen met dat wat ik hier heb.

Heb verder geprobeerd veel gebruikte programma's een voor een op te starten en na het starten te printen of configuratie scherm te openen om te kijken of het aan een van die programma's lag maar dat is ook niet het geval.

Heeft iemand suggesties?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-11 16:56
Weet niet wie de titel heeft aangepast, maar het is niet NA een domain join. Graag terug wijzigen. BVD

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:57
Als je inlogd op de machine lokaal (dus niet met een domain account die local admin is) treed dit probleem dan ook op? Zo niet zou ik je policies eens nalopen :)

Specs

Verwijderd

Ik ben benieuwd of je al een oplossing hebt gevonden voor dit probleem. Ik heb zojuist een soortgelijk probleem geconstateerd. Ik ben echter wel lokale admin maar wellicht is de oplossing het zelfde.

[edit]

update:

Heb dit probleem weten te "verhelpen" door systeemherstel uit te voeren en terug te keren naar een herstelpunt van voor het installeren van de laatste updates. Zal zodadelijk opnieuw proberen die updates te installeren, het zijn er 31 |:( dus zal moeilijk worden om te achterhalen welke het mogelijke probleem veroorzaakt.
update na herinstallatie updates:
Alles werkt weer naar behoren. Helaas geen oorzaak kunnen vinden.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2009 19:58 . Reden: update ]