Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Scripting] Timestamps kopieeren*

Pagina: 1
Acties:

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 10:42
Bij een klant is er data van een pc gekopieerd van een pc naar de server gekopieerd. Hierdoor is de datum waarop de documenten gemaakt zijn veranderd in de datum wanneer het document kopieerd is.
Dat is logisch natuurlijk. Maar nu werkt de klant met een applicatie waarbij het van belang is dat de datum wanneer het bestand gemaakt is van belang is en moet kloppen.

De datum waarop het document gewijzigd is staat nog wel op de datum wanneer het document is aangemaakt.

Nu is de vraag of ik deze datum (die staat bij gewijzigd op) kan kopiëren naar de datum waar "gemaakt op" bij staat.
Lijkt mij dat dit met een tooltje moet kunnen. Op Google kom ik alleen tooltjes tegen waarmee ik de datums handmatig kan aanpassen. Het gaat om 12 GB met bestanden van gemiddeld 57 kb. Dus handmatig is geen optie.

Ik weet dat er tools zijn om te kopiëren met behoud van datum. Maar daar is het nu te laat voor.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dan zet je bij het terugkopiëren de datum toch even 'verkeerd'? Of zijn het allemaal verschillende data?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit kun je toch eenvoudig zelf maken, combineer touch.exe ( http://unxutils.sourceforge.net/ ) met een script om de modified date te wijzigen naar de creation date :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ze titelfix haz been made.

A.U.B. wel op letten voortaan, geef op welke Windows versie het om gaat of zet er duidelijk bij wat je bedoelt. Deze vraag had je namelijk net zo goed in [CSA] kunnen stellen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 10:42
Spider.007 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:35:
Dit kun je toch eenvoudig zelf maken, combineer touch.exe ( http://unxutils.sourceforge.net/ ) met een script om de modified date te wijzigen naar de creation date :?
Voor zover ik kan zien is deze tool alleen om bij bestanden de modified datum naar vandaag te krijgen. Het gaat er dus om dat de klant documenten heeft ingescand en deze moeten weer terug te vinden zijn op de datum dat dat gebeurd is. Alle bestanden hebben dus een andere datum.

Iemand nog een andere oplossing?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Scripten.
Vraag per bestand de created date uit (als je die bedoelt) en zet die vervolgens met (of zonder) touch naar je gewenste datum.
Snielastig, maar we verwachten wel dat je zelf ook wat doet :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1