Toon posts:

Wat verwachten jullie van de Geforce 3 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik al veel gelezen over de geforce 3.
Maar is deze kaart nu echt zoveel keren beter als de nu bestaande kaarten?
En zal hij gouw compitable zijn met verschillende spellen en programma's?
Geef je mening van wat jij ervan denkt :?

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 21:00

Radeon

Today is a good day to die

Kaart gaat best wel aars schoppen over een tijdje als er echt spelen worden voor gemaakt. Alleen jammer dat die zo duur is :( :(.

It's never easy.....

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik verwacht zeker veel van de GeForce 3. Kaarten zijn al een paar generaties gehinderd door hun beperkte geheugenbandbreedte. De Radeon verminderde dit met HyperZ, de GF3 zal dit nog 'drastischer' gaan doen 8-) . De kaart zal vast zeer snel compatible zijn (of games met de kaart). Vergeet niet wie deze chip ontwikkeld .. nVidia is de marktleider op dit moment en games worden zo gemaakt dat ze iig goed lopen op nVidia kaarten. Dat zit dus vast goed. Ben erg benieuwd (hoewel ik er zelf geen ga halen als ze pas uit zijn .. 1600,- my ass >:) !!)
Maar is deze kaart nu echt zoveel keren beter als de nu bestaande kaarten?
Zoveel keren!? Dat lijkt me sterk (behalve in omstandigheden die de voordelen van de NV20 optimaal benutten zoals scenes met een zeer hoge complexiteit en overdraw). Maar dat hoeft ook helemaal niet, als ie al 1.5 keer zo snel is als een Ultra ben ik al zeer onder de indruk :7 ...

PC Specs

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Dat hij volgende maand in mijn PC zit;)

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verder heb ik een aantal dingen gelezen die me erg bevallen:

-64 tap anisotropische filtering
-nieuwe vorm van A-A (geen alcohol afkickcentrum) Quincunx oid;
-HSR;
-programmeerbare T&L unit.

Natuurlijk nog veel meer, maar het wordt er weer een hoor:)

Niet op voorraad.

Verwijderd

Ik verwacht dat nVidia niet te moeite heeft genomen om wat aan hun 2d gedeelte te doen.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op donderdag 22 februari 2001 20:30 schreef Bnard het volgende:
Ik verwacht dat nVidia niet te moeite heeft genomen om wat aan hun 2d gedeelte te doen.
Dat zou pas echt sucking zijn .. ik hoop van wel.

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ben ik ook erg benieuwd naar, de matige berichten hierover zullen toch ook wel nVidia en de kaartenbakkers bereikt hebben.

Niet op voorraad.

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
Wat ik verwacht is dat je 'em als je naar de prijs betreft beter niet kan kopen als je al een GF1 DDR of 2 GTS hebt ...

maar als ik nou een nieuw systeempje ging kopen .... nou , dan wel misschien ...

;)

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Verwijderd

Ik verwacht dat ie Doom ( opvolger dan he! ) heel mooi kan draaien

/me readies his double barelled shotgun for the hordes of the undead, imps, zombies and barons of hell once again.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
... dat als de 2D kwaliteit nog steeds zo zuigt (in vergelijking met m'n G400), 'ie nooit in mijn bak komt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 13:36
Ik heb nu een V3 2000 AGP, welke ik al verkocht heb aan een collega, maar nu nog in m'n kast blijft totdat ik een nieuwe kaart heb.

Wie weet wanneer die Geforce 3 uitkomt??
Heb al verschillende date's gezien maar ik wil het toch zeker weten.

En ook wil ik weten hoeveel de "standaard" versie gaat kosten en of het de upgrade wel waard is.

Verwijderd

verw8 er niet zo heel veel van eigenlijk.

Net zoiets als gf1 >> gf2.

Veel functies zullen onbenut blijven (denk aan fastwrites op gf1/2 bv) of niet werken (tot hun recht komen)

Ik ga denk ik voor de radeon 2 (aiw) verw8 ongeveer gf3 snelheid maar met betere 2d (ik heb 22") en leuke aiw functies.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Ik verwacht dat de prijs / kwaliteit verhouding weer buiten proporties zal gaan liggen.

Maar desalniettemin ben ik blij dat NVidea eindelijk de moeite heeft genomen om het bandbreedte probleem op te lossen ipv domweg sneller geheugen en een snellere core.

Ik verwacht dan ook sneller optimalisatie van spellen dan bij GF1 en GF2, want wees eerlijk welk spel ondersteund T&L ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Halo_Master
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Nou , geef mij er maar eentje , moet de texture compression wel net zo goed zijn geimplementeerd als bij de Ati Radeon en anti-silo....#@$##@(ff kwijt) mooi kan worden toegepast en een LOD instelling moet ook via drivers gemakkelijk instelbaar zijn.
Merk ik dat de beeldkwaliteit(2d beeldkwaliteit heb ik bij Nvidia al opgegeven) in 3d toch minder is, verkoop ik die GF3 weer door , snelheid is leuk , maar beeldkwaliteit , daar draait het toch gewoon om. Ga maar eens Q3 draaien op een Radeon of op een Gf ultra , zie je het verschil echt wel , veel mooier op de Radeon.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Verwijderd

Die HRAA (anti-aliasing) van nVidia is behoorlijk goed. Na ik heb begrepen uit betrouwbare bronnen is dat het bijna gelijkwaardig zou moeten zijn in kwaliteit met de 2xFSAA van de V5 echter met een framehit van 20% in eerste instantie. Verwacht wordt dat dat met driver updates naar 10-15% gereduceerd zal worden. En dat betekend dat het gewoon te gebruiken is en je dus direct een goede beeldkwaliteit hebt voor 32 bits 3D. (iets lagere fps maar betere beeldkwaliteit, nothing is for free in 3D)
Wat in de DOOM3 demo te zien was dat de GF3 moeite had om alle belichtingen goed uit te voeren en het is de eerste set drivers. Nu is dat niet erg omdat DOOM 3 volgens mij toch nog wel een jaar of anderhalf jaar opzich laat wachten. De kaart de NV dan heeft vreet DOOM 3 gewoon helemaal op denk ik.
De prijs van US $600 is bespottelijk en zal nooit lang stand kunnen houden wanneer bedrijven als ATI en PowerVR met hun nieuwe speeltjes komen.
ATI is al erg ver met hun geheugen bandbreedte besparende technieken (GameCube met embedded DRAM), een stuk verder dan NVidia die altijd nog de hoop op HSR heeft gericht.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Als je mooi spul wil hebben moet je gewoon dokken.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Je betaald hype en onbekende kwaliteit.
Niemand weet wat een NV20 kan en hoe de beeldkwaliteit is t.o.v. de concurentie. Maar toch is iedereen bereidt om er z'n spaar varken aan stuk te slaan zonder het geprobeerd te hebben. Dit is dus gewoon hype meer niet. Je hebt een NV20 nog helemaal niet nodig. FSAA werkt op de V5 met de juiste drivers perfect. (Quantum V5 6000 drivers beta 8) Q3A 1024x768x32 2xFSAA 44 fps alles max. Voorlopig heeft deze kaart voor de prijs geen bestaansrecht, pas als de eerste DX8 spellen uitkomen moet het nog blijken hoe het gaat t.o.v. een Radeon die ook behoorlijk geavanceerd is met de T&L.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:42

mvds

Totally awesome!

- Veel te duur
- Zeer snel
- Veel te duur
- Binnen drie maanden weer vervangen door de opvolger
- Veel te duur
- 2D zuigt nog steeds
- Veel te duur
- Leuke features
- Veel te duur

Verwijderd

Op vrijdag 23 februari 2001 12:52 schreef obsidian het volgende:
- 2D zuigt nog steeds
Dat weet je nog niet.
Je moet gewoon even wachten met conclusies totdat je'm zelf gezien hebt of dat de eerste reviews op het net verschijnen en dat zal komende maandag wel zijn.

Ben trouwens benieuwd naar de nederlandse prijzen US$ 600 ca. 1600/1800,- inclusief de uitvoer zooi enzo :?
Doet me weer denken aan mijn eerste setup:
Hercules Dynamite 3D/GL 8MB (550,- met Voodoo 2 (800,-)is bij elkaar ook 1350,-.

Verwijderd

Op deze site: http://www.avault.com/news/displaynews.asp?story=2222001-11933

staat een presentatie. ff op de link klikken en hij start.

Hij schijnt 4x zo snel te zijn als een geforce2 ultra. :D:D:D:D:D:D:D:D
Als je dit gezien hebt dan ben je GeForce 3 verslaafd. Ik ga m aanschaffen als ie uitkomt. :9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~

GEFORCE 3 RULES!!!!

Verwijderd

Heb het gelezen thanks voor de link :)

However:
Graphics programmers should run out and get one at the earliest possible
time. For consumers, it will be a tougher call. There aren't any
applications our right now that take proper advantage of it, but you should
still be quite a bit faster at everything than GF2, especially with
anti-aliasing. Balance that against whatever the price turns out to be.
Hij is dus zelf niet helemaal zeker van de performance gain in de huidige spellen. Vooral het FSAA gedeelte is natuurlijk niet moeilijk te verbeteren t.o.v. de GF2, omdat dat gewoon zwaar shit was.
Maar NV heeft wel een goed stukkie FSAA wqerk geleverd, daar doe ik niks aan af, maar nogmaals om daar 600 dollar voor neer te gooien.

Verder vind ik de vergelijking die elke keer met de Radeon gedaan wordt niet erg objectief. Natuurlijk is deze minder geavanceerd dan de GF3, zou niet best wezen als dat niet zo is. Maar toch kun je uit het verhaal opmaken dat de T&L van de Radeon erg sterk is wanneer het met een GF3 wordt vergeleken. En er zit natuurlijk een generatie tussen deze twee kaarten.

Verwijderd

Nu nog wachten op de MX-versie

Verwijderd

Gewoon een retesnelle en retedure kaart. Waarschijnlijk 1,5 X zo snel als de GF2 en 2 X zo duur.

Verder veel te snel voor de huidige spellen. Als ik zie dat ik met m'n Viper 550 (TNT) bijna alle spellen nog redelijk kan spelen, waarom zou ik dan in GoTsnaam 1600 piek uitgeven aan een te snelle GF3 met waarschijnlijk ook nog eens brakke 2D kwaliteit :? Koop ik liever een MXje of radeon en een nieuwe monitor.

Maar goed, sommige mensen vinden het stoer om te zeggen dat ze ruim anderhalve rug hebben uitgegeven aan techniek die ze over 2 jaar optimaal kunnen benutten (wanneer het kaartje alweer hopeloos verouderd is). Tja, als je het geld hebt en het leuk vindt, vooral kopen..

Verwijderd

posted by ZarroX:
Maar goed, sommige mensen vinden het stoer om te zeggen dat ze ruim anderhalve rug hebben uitgegeven aan techniek die ze over 2 jaar optimaal kunnen benutten (wanneer het kaartje alweer hopeloos verouderd is). Tja, als je het geld hebt en het leuk vindt, vooral kopen..
Nee daarom koop je geen nieuwe kaarten.
Voor mij persoonlijk geldt nog altijd dat ik de techniek interessant vind en daarom wil ik iets hebben of dat het met mijn oude hardware niet meer gaat of niet goed genoeg naar mijn persoonlijke maatstaven.

edit: heb even de tekst van zorrax ge-quote :? omdat dat net op de andere pagina viel

Verwijderd

Als je hem te duur vindt koop je toch een X-BOX, daar zullen wel alle spellen voor worden geoptimaliseerd...

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:11
Volgens deze posting zou de geforce 3 mischien uitgevoerd worden met een 256-bits geheugenbus.

Dat zal een verdubbeling kunnen betekenen van de geheugen bandbreedte.

Als dit waar is zou de top versie geforce 3 ultra :? uitgevoerd kunnen worden met de 256 bits bus.

• Steven
  • Laatst online: 25-08 14:01
* Steven denkt dat na kopen je portermonee idd errug leeg is, inclusief je bankrekening :(

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Langzaam komen links en rechts de 1e berichtjes binnen over hoe geweldig hij is.
Er zijn bij mij iig nog veel vragen:
-hoeveel textures per unit 3 of 4?
-welk geheugen, 3.8 of 4 ns (niet dat dat nou een wereld van verschil maakt, maar toch;));
-effectiviteit van de hsr, en in welke mate games gerecodeerd moeten worden en hoeveel werk dat kost;
-beeldkwaliteit 2d, 3dtexture kwaliteit (schijnt erg goed te zijn;

natuurlijk valt er nog veel meer te melden maar dit schiet me op dit moment te binnen;)

Tuurlijk heb je hem niet gelijk nodig, maar voor de werkende tweaker, die gek is op games en gfx, denk ik een must have, iig voor mij;)

En laten we de opmerking mbt het stoer overkomen tov je vrienden maar niet serieus nemen, mijn vrienden interresseren zich er iig niet voor, dit is m'n eigen verslaving and it feels good;)

Niet op voorraad.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Belangrijkste overweging: wat moet je ermee.

Een Geforce2 of Radeon draait een leuk spel al op 1280*1024 volkomen vloeiend af.

Beperkende Factor is van de CPU naar videokaart naar Monitor gegaan. Geforce3 zal ook bout 2D hebben. Mijn vision master als beperkende factor zal mij niet doen overwegen nog meer-van-hetzelfde te kopen. Op het moment dat de Monitor beperkende factor is, is de COmplete PC dus af.

* Delerium heeft luxe-probleeem en geen zin om nVidia te sponsoren.

Verwijderd

Vind ik dus niet. (ik snap alleen jouw redenatie met je monitor niet helemaal)
Met de introductie van FSAA en 64-tap anisotropic filtering is de bottle neck weer terug bij de videokaart.

Als de GF3 onder anderen hele goede FSAA heeft, dan zal ik er mischien serieus overdenken om toch die kaart aan te schaffen. (alleen goede FSAA vind ik niet genoeg voor $600)Ik heb nu een Voodoo 5 en ben verslaafd geraakt aan FSAA. Heb gelukkig binnenkort een PC prive en dan bestel ik waarschijnlijk alleen een 22" IIyama en een GF3 :) mits de GF3 echt een kwaliteitskaart blijkt te zijn als straks de eerste reviews verschijnen. Want ik wil toch echt wel een topkaart hebben die overal goed scoort in kwaliteit en snelheid voor dat geld. Als die alleen maar snelheid heeft te bieden en verder niks dan houd ik gewoon mijn V5 nog even en wacht op de volgende topper.

• taz3d_nl
  • Laatst online: 25-02 12:08
het zal een leuk kaartje zijn maar het prijskaartje ook denk ik !
ik kijk liever uit naar de ati radeon 2

:):)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik kijk ook uit naar de Radeon2, ik ben weer ff terug op het nVidia front, maar de Radeon heeft een diepe indruk op me achter gelaten.
Maar de Radeon2 komt volgens mij niet zo snel, zeker niet in NL.
Het is toch mooi dat we tegenwoordig zo'n breed assortiment videokaarten hebben, keus voor iedereen:)
Ik vind het nog steeds erg jammer dat 3dfx niet verder meer gaat, in eigen vorm dan te verstaan, de nieuwe kaarten beloofden veel goeds, ik hoop natuurlijk dat het beste van de 2 gebundeld gaat worden, maar zo zou het wel niet gaan.
Verder moeten we niet vergeten dat de halve Matroxcrew al een tijdje bij nVidia zit, waarschijnlijk niet om koffie rond te brengen;)

Niet op voorraad.

Verwijderd

Ik heb dat filmpje van de aankondiging van de GF3 i.s.m. Apple eens even bekeken. Van alle 'nieuwigheden' die volgens Steve Jobs en die nVidia knakker op de GF3 zaten, dacht ik "Goh... dat zit ook op de GF2!". Maar aangezien de GF3 het eerste in Apples komt, zal het wel niet zo'n verbetering zijn t.o.v. de 'oude' GF's. Die lui van Apple zijn gewoon niks gewend op dat gebied ;-).

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

De Gf3's komen zowel voor de Apple- en "gewone" PC's gelijktijdig uit en dat kan nog sneller zijn (begin maart) dan ik dacht:9

balen zeg, niet stappen vannavond.

Niet op voorraad.

Pagina: 1