Toon posts:

domeinnaam forwarden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een doomeinnaam gekocht bij leaseweb, nu wil ik deze graag forwarden naar mijn hosting.
Ik heb al het een en ander geprobeerd maar het het is ne nog steeds niet gelukt.
Ik kan kiezen uit A, MX, NAME en TXT. ik heb echter geen idee welke ik nodig heb en hoe ik deze in moet stellen.

Alvast bedankt,

Remon

Verwijderd

Okay wat zijn de gegevens van je "hosting" vul die in bij het A record en je bent klaar.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij wordt het hierin uitgelegd:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fJegHHNVfcE%5D]
offtopic:
disclaimer: kan hem zelf hier niet bekijken

Ik heb ook enorm veel hits die je misschien zou kunnen helpen:
http://www.google.nl/sear...ard+a+domain+name&spell=1

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wil je forwarden of alleen laten resolven?
Voor forwarden moet je met CNAME records aan de slag, resolven met A records.
Check anders de wiki over DNS eens.

Verder moet je 'hosting' ook weten dat ze voor dat domein verbindingen moeten accepteren.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik geen ip van de host heb, het moet dus geforward worden naar bijvoorbeeld www.myhosting.com/user/forum/ en dat kan ik niet bij A invullen want dan zegt die dat het ongeldig is.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Het DNS systeem koppelt alleen domeinnamen aan IP-nummers, de rest van de URL is voor het DNS niet relevant. Dat moet je op de webserver zelf regelen door daar een virtuele host aan te (laten) maken voor het domein, eventueel aangevuld met een URL rewrite ruleset om naar een andere locatie te verwijzen.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-12 10:41

Eijkb

Zo.

Had de domeinnaam aangeschaft bij je eigen hoster :D

Je kan je domein viia een A name record doorverwijzen naar het IP van je hoster en in de configuratie van je hostingaccount opnemen dat hij deze domeinnaam herkent. Denk niet dat je hoster blij is met deze werkzaamheden voor een extern domein en persoonlijk zou ik het verschil tussen de kosten van het domein bij de hoster en leaseweb + 5 euro in rekening brengen.

.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan CNAME moet gebruiken, hoe moet ik dat precies instellen?

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Stel, je aangeschafte domein is mijnnaam.nl, je hoster is server1.mijnhost.nl:
  1. De bestaande A-records 'www' en 'mijnnaam.nl.' verwijderen.
  2. Om 'www.mijnnaam.nl' door te verwijzen maak je een CNAME record aan met de naam 'www', verwijzend naar 'server1.mijnhost.nl'.
  3. Om ook 'mijnnaam.nl' (zonder www) door te verwijzen maak je een CNAME record aan met de naam 'mijnnaam.nl.' (let op: inclusief de punt aan het eind), verwijzend naar 'server1.mijnhost.nl'.
  4. Op je webserver 'server1.mijnhost.nl' moeten 'www.mijnnaam.nl' en 'mijnnaam.nl' zijn toegevoegd als aliassen in je virtuele hosting configuratie.
  5. Als je met 'www.mijnnaam.nl' en 'mijnnaam.nl' automatisch naar een submap wilt linken op de webserver, moet je URL rewrite rules laten instellen, of zelf toevoegen in een .htaccess bestandje.
Pagina: 1