Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laserprinter vs inktjet

Pagina: 1
Acties:
  • 496 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Onze school staat voor de aankoop van een 10-tal printers, en er wordt mij gevraagd welke printers men best zou aankopen. De printers komen te staan in klassen, waar toch gauw 150 pagina's per week geprint worden.

Mijn vraag is : is de aankoop van een laserprinter dan aan te raden, of blijven we best verder werken met inktjets ?

En kan je dan ook meer informatie geven over modellen, eender of je nu kiest voor laser of inktjet ? Ik hoor bijvoorbeeld zeggen dat Canon zuiniger zou omspringen met inkt. En ik weet dat je bij inktjets moet kiezen voor de printer die de kleuren in aparte cartridges steekt...

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Bart

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat heb je zelf al uitgezocht? Bij welke modellen ben je toen uitgekomen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bijna iedere printerreview geeft netjes een kosten per pagina aan, dus dit is erg makkelijk uit te rekenen. Je zult in ieder geval de vraag moeten stellen of kleurenprints belangrijk zijn.

Maar simpelweg: laserprinters verdienen zichzelf snel terug. Zolang je maar niet goedkope rommel koopt, maar iets met een echte papierbak en zo. Maar dit is iets wat je gewoon zelf moet uitzoeken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb je al eens gekeken wat andere scholen hebben, die hebben er vast over nagedacht :)

Kleur of zwart/wit?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:02

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je je al eens laten informatie bij een zaak zoals HP, Canon, Lexmark oid? Misschien kunnen ze je nog wel een leuke korting aanbieden :P

Er zijn trouwens wel veel zoekresultaten te vinden over welke categorie beter zou moeten zijn.
http://www.google.nl/sear...=laserjet+vs+inkjet&meta=

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57
Vroeger moest ik iedere paar maanden wel een nieuwe cartridge aanschaffen, daar werd ik zo ziek van dat ik op een gegeven moment een laserprinter gekocht heb. Nu zijn we een aantal jaren (!) verder en ik heb nog nooit de toner hoeven vervangen.

Heb je al wat bedragen op een rijtje gezet?

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De eerste vraag die gelijk opkomt: wil je printen in kleur of gewoon monochroom? In het laatste geval is een laser altijd een betere oplossing. In het geval dat de school kleurenafdrukken wil laten maken door studenten op printer(tjes) die in een klaslokaal staan, dan denk ik: hebben die geld teveel? Kijk eens verder dan alleen de aankoopkosten, bijv. hoeveel toners moet je dan wel niet in voorraad hebben en wat zijn de kosten per pagina.

Mochten die printers alleen voor leraren bedoeld zijn, dan zou ik zeker kijken naar een centrale multifunctional oplossing, lijkt mij een veel betere oplossing. Ga eens praten met OCE, Veenman of een andere aanbieder van zulke apparatuur, hoeft zeker niet veel te kosten en waarschijnlijk zijn de kosten per afdruk lager (en constanter). Inclusief een administratief log waardoor je precies kunt zien wie hoeveel afdrukt.

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 14:40
Ik zou zelf, zoals hierboven al een beetje gesugerreerd is, een grotere laserprinter, of per afdeling een grote laserprinter, neerzetten. Zeker als er ook nog kleurenprints gemaakt moeten worden.
Maar dat zul je toch zelf verder uit moeten zoeken, ik heb geen verstand van het intranet op de school.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gunner schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:53:
Wat heb je zelf al uitgezocht? Bij welke modellen ben je toen uitgekomen?
Inderdaad. GoT is geen helpdesk. Geen vraag is voor GoT te simpel of te dom, maar we verwachten wel dat je zelf doet wat je kunt voor je een topic opent. Kom je er zelf niet uit en open je alsnog een topic? Dan hoort daar in te staan waar je gezocht hebt, op welke termen, wat je toen vond en als dat niet het gewenste antwoord gaf, hoe je dan verder gekeken hebt.

In deze topicstart ontbreekt dit allemaal. dus dit topic gaat dicht :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.