• RemCom87
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-04 19:33
Ik heb momenteel last van een raar probleem. Mijn thuis servertje heeft een probleem met zijn bios/moederbord.

Als ik de server uitzet en daarna weer aan zet wil die niet meer opstarten. Het probleem start als de bios zoekt naar een boot device. na het zoeken van het eerste device loopt de bios vast. Ook als ik met de hand een boot device selecteer loopt die direct vast.

Wat voor een moederbord het is wet ik niet exact. Hij komt uit een oude HP vectra xxx. Heb al gezocht naar bios update's, hele bios gereset maar dit heeft allemaal niet geholpen.

Het rare is wel dat als die +/- 2 uur uit heeft gestaat start die wel weer. Ook heb ik de temperaturen gecontroleerd maar die stijgen niet boven de 40 graden voor de cpu.

Weet niet of iemand dit bekend voor komt of dit probleem ook heeft gehad. Ik heb geen ideeën meer dus alles is welkom.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 22:55
Indien je de stroom van de pc af haalt kun je direct opstarten(schakelaar van voeding).

Voor de rest zul je moeten gaan testen, er blijft ergens spanning op staan en iets van je hardware staat in de verkeerde stand om op te starten. Dit moet je dus gaan zoeken, of op forum zoeken(google), zoek op je moederbord, of hardware gaan loskoppelen, hardware gaan verwisselen.

Wat is je eerste device? verwijder deze eens of verwisselen of uitzetten.