Toon posts:

Table <td> background repeat lukt niet *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
//edit
Simpele uitleg beneden
//

Beste leden,

Ben momenteel bezig met een design, maar loop tegen het volgende aan.

ik heb de volgende tabel zoals onder in de code helemaal onder vermeld.
Elke <td> heeft een background plaatje
het probleem is dat als <td id="midden"></td> verticaal groter wordt dat hij dan
<td id="bovenlinks"></td> en <td id="bovenrechts"></td> gaat repeaten
in plaats van id=onderrechts en id=onderlinks.

Heb ook al geprobeerd <td id="bovenlinks"></td> en <td id="bovenrechts"></td> op no repeat te zetten maar
dan krijg ik een leege vlakte.

Best moeilijk uit te leggen, was ook moeilijk een titel te verzinnen, snappen jullie het ?

Iemand een suggestie ?

Alvast bedankt,

GR

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Dit is maar een voorbeeld en niet het werkelijke html code waar het om gaat.
<table>
<tr>

<td id="links">
<td id="bovenlinks"></td><td="onderlinks" STYLE="background-repeat: repeat-x repeat y;"></td>
</td>

<td id="midden"></td>

<td id=rechts>
<td id="bovenrechts"></td><td id="onderrechts" STYLE="background-repeat: repeat-x repeat y;"></td>
</td>

<tr>
</tabel>

.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je ziet sowieso de code highlighter van GoT al een fout onderstrepen in je HTML en de afsluittag "tabel" i.p.v. "table" grijs maken. En waarom gebruik je inline styles in plaats van een apart CSS bestand? Daarbij kun je repeat-x en repeat-y niet combineren maar moet je dan repeat gebruiken (zie hier). Hoe heb je die no-repeat precies gezet? En waarom gebruik je überhaupt een table? Is het een onderdeel van je layout (daar lijkt het namelijk nu wel op)? En heb je wel een html en body element, om maar eens wat te noemen, of is dit alles?

Verder klopt er bar weinig van je nesting van TD's (bovenlinks en onderlinks zijn genest in een andere cell :? en het aantal cellen per rij komt niet overeen waardoor ik ook nog col- en/of rowspans mis) en is je code niet indented wat het geheel helemaal ellende maakt om fatsoenlijk te kunnen lezen.

My $0.02: even terug naar af, eventueel een HTML tutorial volgen of een fatsoenlijke IDE erbij nemen en met een schone lei beginnen en je dan pas afvragen waarom die achtergrond niet doet wat je wil. Dit gaat nooit werken ;)

Verder heb ik even je topictitel aangevuld met het woordje "niet", als jouw originele topictitel zou kloppen was het topic namelijk niet nodig geweest :P Kun je voortaan wat meer aandacht besteden aan én de titel én je topicstart om het wat leesbaar te houden?

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 10-10-2008 03:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Om het simpel uit te leggen
ik heb een tabel met drie rijen en de linker kant en de rechter kant zijn opgesplitst in twee cols.
als mijn middelste rij groter wordt dan worden de bovenkanten van de twee zij rijen de background gerepeat in plaats van de onderste.

Het is laat en me voorbeeld is idd niet al te best, ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

gr

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:20
Maar moet je persé met een tabel werken? Als je het met CSS af kan ben je van dit hele probleem af namelijk.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-01 08:35
WEBsel schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 06:49:
Maar moet je persé met een tabel werken? Als je het met CSS af kan ben je van dit hele probleem af namelijk.
Hij werkt al met css, je bedoelt waarschijnlijk dat hij correcte html elementen moet gebruiken waarvoor ze bedoelt zijn, en die dan vervolgens stylen met css, met geen inline styles. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Kiphaas7 op 10-10-2008 09:39 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

Bosmonster

*zucht*

En je beantwoord geen van RobIII's vragen, want met name je td's klopt geen zak van in je voorbeeld.

Verder kan het heel goed zijn dat je met tabellen tegen layout issues aanloopt, deze zijn namelijk niet bedoeld voor layout zaken.
Pagina: 1