Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WLM] Bekijken van webcam werkt niet bij 1 specifiek persoon

Pagina: 1
Acties:

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik wou laatst eens naar de webcam van iemand kijken en dat lukte niet.

Het ging gewoon zoals normaal, dus het waiting schermpje (reclame), tot aan "Connection established.". Vlak na dat laatste krijg je dan de webcam van diegene te zien.

Maar bij deze persoon is dat niet zo en blijft er een wit vlak zichtbaar ipv de webcam.

Ik dacht in eerste instantie aan iets met poorten of zo en door te googlen heb ik de volgende poorten geforward naar mijn PC:
1863 (UDP + TCP)
5190 (UDP)
6891:6900 (UDP + TCP)
6901 (TCP + UDP)
Ik heb voor veel poorten zowel TCP als UDP geforward, voor de zekerheid.

Helaas mocht dit niet baten en vertoont het nog steeds dezelfde verschijnselen.

Toen vond ik op Google dat een "Video call" wel zou werken, ook dit is niet het geval.

Daarna vond ik nog dat ik de taal op Nederland moest zetten in mijn profiel (msn.com e-mail adres). Ook dit mocht niet baten en vertoont nog steeds hetzelfde probleem.

Ik ben ten einde raad. Het is een probleem dat èrg specifiek is. Het werkt voor iedereen, behalve bij deze persoon. Het rare is ook dat de verbinding wel wordt gemaakt, maar de webcam gewoon niet zichtbaar wordt (hij blijft wit).
De persoon vertelt mij dat er bij andere mensen nooit geen problemen zijn, alleen bij mij.

Mijn router is de Asus WL-500g (niet premium of deluxe), mocht dit nodig zijn bij het oplossen van dit probleem. Ik hang overigens netjes aan een UTP-kabeltje, dus niks met wireless oid. IP adressen kloppen ook etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Tanuki op 10-10-2008 00:26 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Tanuki
  • Niet online
Wel een paar keer WLM geupgrade naar een iets nieuwere versie, maar nog steeds niet fixed.. ;(

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Verwijderd

Ik kan je niet helpen maar wel zeggen dat ik een gelijkaardig probleem heb, ik kan webcammen met iedereen behalve met 1 persoon en die kan ook webcammen met alle andere mensen.

Vanaf we beiden met elkaar proberen te webcammen wordt mijn hele netwerk / router er uit geknald en moet ik alles resetten ... tot op heden ook nog geen oplossing gevonden.

• Tanuki
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:25:
Ik kan je niet helpen maar wel zeggen dat ik een gelijkaardig probleem heb, ik kan webcammen met iedereen behalve met 1 persoon en die kan ook webcammen met alle andere mensen.

Vanaf we beiden met elkaar proberen te webcammen wordt mijn hele netwerk / router er uit geknald en moet ik alles resetten ... tot op heden ook nog geen oplossing gevonden.
Ik weet er nu wel iets meer vanaf (mijn probleem dan).

Het doet zich alleen voor tussen WLM 9 en WLM 8.5.

Als beide personen WLM 9 hebben werkt het gewoon goed. Als beide personen WLM 8.5 hebben werkt het ook gewoon goed.

Mij lijkt het dan logisch dat Microsoft een fix uitbrengt voor WLM 9 om zo toch WLM < 9 webcams te ondersteunen... Maar die fix komt maar niet.

Zouden ze er niets vanaf weten? Lijkt me sterk? Maar ik wil best een mailtje sturen naar ze of een bug aanmelden oid. Ik heb echter geen idee hoe ik dat moet doen, dus mocht iemand dat weten. :)