Toon posts:

[Macbook] Scheurtjes bottomcase, ervaringen reparatie HTR?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zet nu te laptoppen op mn macbook en ik merkte 2 kleine scheurtjes op in de bottomcase links van de trackpad. de scheurtjes lopen horizontaal. nu heb ik op google gelezen dat dit vaker voorkomt bij macbooks maar vooral bij de oudere modellen, mijn macbook is echter de nieuwste uitvoering die er is en valt nog binnen de garantie.

ik heb mijn macbook gekocht bij de htr in veenendaal.

nu vraag ik mij af of ik:

- mijn macbook gratis (binnen garantie) kan laten repareren)
- zonder langdurig mijn macbook kwijt te zijn (in verband met studie)
- of ik bij het terugbrengen nog rekening met houden met dataverlies en backuppen (dat is in mijn geval nogal omslachtig ik heb geen externe hdd)

graag zou ik antwoord zien op deze vragen

bij voorbaat dank.

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:12:
ik zet nu te laptoppen op mn macbook en ik merkte 2 kleine scheurtjes op in de bottomcase links van de trackpad. de scheurtjes lopen horizontaal. nu heb ik op google gelezen dat dit vaker voorkomt bij macbooks maar vooral bij de oudere modellen, mijn macbook is echter de nieuwste uitvoering die er is en valt nog binnen de garantie.

ik heb mijn macbook gekocht bij de htr in veenendaal.

nu vraag ik mij af of ik:

- mijn macbook gratis (binnen garantie) kan laten repareren)
- zonder langdurig mijn macbook kwijt te zijn (in verband met studie)
- of ik bij het terugbrengen nog rekening met houden met dataverlies en backuppen (dat is in mijn geval nogal omslachtig ik heb geen externe hdd)

graag zou ik antwoord zien op deze vragen

bij voorbaat dank.
Waarom vraag je dit hier? Lijkt me handiger als je dit aan HTR vraagt, die hebben vast wel een telefoonnummer.

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik geen zin heb om hem achter te laten en er vervolgens achter te komen dat het 4 weken moet duren voordat ik hem terug heb :X

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Als ik je verhaal goed begrijp heb je scheurtjes in de topcase (onderdeel waar tobo & trackpad inzitten). Dit is een bekend probleem en Apple is zeer soepel met het gratis vervangen van dit onderdeel.

Helaas werkt het dan meestal wel zo dat je je MB achterlaat voor onderzoek en en een week of 2 overheen kan gaan voor je 'm terug hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Zpottr op 10-10-2008 00:39 ]

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
toevallig ook wat bekend over de duur van zo'n fix?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:33
(onafhankelijk van het feit of ze bij de reparatie rekening houden met je data zou ik toch een backup maken, al brand je de belangrijkste dingen maar op een cdtje). Je geeft zelf aan dat je em nodig hebt ivm studie... dan neem ik aan dat je er ook wat documentjes op hebt staan die je niet wilt kwijtraken....

Het is helaas niet zo dat het alleen bij windows pc's nodig is om een backup te maken, ook bij een mac kan dit weleens van pas komen

Strava

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:22
Ik zal het topic voorlopig even open laten. Maar zoals ook in het Apple Computers Beleid staat, is het wel bedoeling dat je eerst zelf wat moeite doet en op z'n minst dus even contact opneemt met de winkel. Overleg eerst met hun en stel dan hier pas je vraag. Misschien kunnen ze de onderdelen wel bestellen, zodat je je Macbook maar heel kort hoeft kwijt te zijn. Als dat niet mogelijk is, dan zullen zij je vast ook kunnen informeren over de noodzaak om backups te maken en de evt. reparatieduur.

Overigens heeft elke Macbook twee shifttoetsen en wat hoofdletters zouden je verhaal een stuk leesbaarder maken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 10-10-2008 14:22 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 06:42
Ik weet uit ervaring dat bij iCentre vaak topcases op voorraad zijn en dat reparaties daarvan vaak maar een dag duren. Dus als je even hebt, breng hem dan naar iCentre (hoofdkantoor is Uitgeest), dan heb je hem snel weer terug.

Over dataverlies hoef je je niet echt zorgen te maken denk ik, volgens mij komen ze niet eens aan je hd ofzo. Het is een vrij simpele klus om er een nieuwe topcase in te zetten.

• desune
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-11-2025
De procedure is als volgt bij iCentre Uitgeest of iCentre Amsterdam CS omdat die beide een technische dienst hebben; je komt met je macbook en doet je verhaal. Ze kunnen dan innemen, onderdeel bestellen en monteren wat ongeveer een twee weken duurt. Of ze kunnen het onderdeel alvast bestellen en dat je gebeld wordt wanneer het onderdeel er is. Als je hem in de ochtend inlevert dan krijg je meestal dezelfde dag of zelfs binnen een paar uur een telefoontje dat je m weer af kan halen.

Dat alles mits je natuurlijk binnen je garantie zit en er geen sporen zijn van user abuse of vloeistofschade.

Dus je kunt het gratis laten repareren, hoeft hem maar een dag kwijt te zijn (bij een iCentre met een technische dienst) en sowieso altijd een backup maken van je bestanden ongeacht de situatie eigenlijk. Maar om je laatste vraag te beantwoorden, nee. Je harde schijf staat helemaal buiten de reparatie.

Even aanvullend: Ondanks dat je m bij HTR hebt gekocht kun je je macbook wel onder garantie laten repareren bij elke AASP :)

[ Voor 6% gewijzigd door desune op 12-10-2008 22:52 ]

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

desune schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 22:48:
....

Even aanvullend: Ondanks dat je m bij HTR hebt gekocht kun je je macbook wel onder garantie laten repareren bij elke AASP :)
al is het bij sommige AASP wel zo dat ze het net niet subtiel genoeg laten weten dat ze niet blij zijn dat je je apparaat daar niet heb gekocht..... (let wel: dit zijn mijn eigen ervaringen)
Stom, want ze krijgen gewoon de reparatiekosten vergoed van Apple

• svdweiden
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:52
Mijn ervaring is deze: ik heb gebeld naar de winkel waar ik hem heb gekocht (in mijn geval Arnhem). Zij stelde voor om hem op maandag of donderdag te brengen omdat op die dag de voor reparatie in aanmerking komende spullen naar Veendendaal worden gestuurd. Een week later werd ik gebeld dat hij weer retour was en dat ik hem op kon halen. Ik raad wel aan om EERST Apple te bellen en een casenummer aan te laten maken, anders kun je weer naar huis met je Macbook ...

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-12-2025
En als je nu ff wacht, zou je dan ook een nieuwe case krijgen van de nieuwe macbooks? :D

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

De Apple-shop in Woerden doet het nog beter: ik maak een reparatieafspraak op tijd, en na een half uur mag ik hem weer meenemen. Dat is pas service. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:32
Mijn ervaringen met HTR: top organisatie! Ten eerste ik heb mijn macbook niet bij hun gekocht en ze hebben 'm gefixt terwijl ik stond de wachten. Eerst gebeld met Apple zelf, die konden 'm ophalen (ik moest 'm zelf versturen) en dan kon het wel 2 tot 3 weken duren, dat ging het voor mij dus niet worden.

Gebeld met HTR Arnhem (voor mij het dichtste bij) die moeten 'm inderdaad opsturen naar Veenendaal maar dat kan redelijk snel gaan volgens de man aan de telefoon. Voor mij nog te lang dus heb ik gebeld met Veenendaal, de man was heel vriendelijk. Hij vroeg aan mij wat er mis was zodat hij kon kijken of de onderdelen op vooraard waren, dat was niet zo dus die moesten worden besteld. Ze zouden mij terug bellen.

Toevallig was ik een tijdje later in de buurt (ik kwam er met de trein lang). Ik heb toen gebeld of het ok was dat ik die middag even lang kwam... geen probleem, dus ik bij Veendendaal-De Klomp uit de trein (is wel ff lopen als de bus net weg is) maar het was het allemaal zeker waard.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem. Mijn Macbook kon ik 45 minuten(!) nadat ik hem had ingeleverd gereparaard ophalen. Card Service in Zwolle.

http://www.cardservices.nl/

🌞🍃

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

Voor zover ik weet kunnen ze die dingen gewoon bestellen. Als ze ze niet op voorraad hebben zijn ze meestal de volgende dag wel binnen. Daarna is het een kwestie van MacBook inleveren en even een rondje door de stad lopen ;)

Telefoon nummer is trouwens 0318-452525

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-02 10:07
Ik heb precies het zelfde met m'n Powerbook gehad, 2x zelfs, beide keren door HTR in circa een half uurtje vervangen. Wel eerst even bellen of de case op voorraad is.

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Prulleman schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:40:
(onafhankelijk van het feit of ze bij de reparatie rekening houden met je data zou ik toch een backup maken, al brand je de belangrijkste dingen maar op een cdtje). Je geeft zelf aan dat je em nodig hebt ivm studie... dan neem ik aan dat je er ook wat documentjes op hebt staan die je niet wilt kwijtraken....

Het is helaas niet zo dat het alleen bij windows pc's nodig is om een backup te maken, ook bij een mac kan dit weleens van pas komen
Dit was ook het eerste wat mij te binnen schoot. Als je hem niet kwijt kunt ivm met je studie, dan staan er ongetwijfeld ook belangrijke gegevens op. Die wil je toch niet kwijtraken als je notebook bijvoorbeeld gestolen wordt?

Dan over de reparatie. Bij de meeste resellers zal het ongeveer 1,5 week duren voordat het hersteld is. Er zijn er een paar waarbij je ook een afspraak kunt laten maken om de topcase te laten verwisselen, dan ben je de MacBook het minst lang kwijt. In principe kun je bij alle APR's langs voor de reparatie, dus even rondbellen/mailen kan natuurlijk geen kwaad ;).

Verwijderd

Ik heb mijn oude macbook 2 maand geleden naar de HTR in veenendaal gebracht. Zelfde probleem als jij hebt, eerst met apple gebeld want macbook was al een maand buiten garantie, was allemaal geen probleem en alles is kosteloos gerepareerd.

Toen ik bij de HTR binnen kwam en ik vroeg naar de duur dat ik heb kwijt was kreeg ik eerst een donderpreek van meneer de verkoper "want ik was zo fout geweest om mijn mac online te kopen in plaats van bij hen in de winkel". Maar hij was toch zo vriendelijk om de laptop te laten repareren maar dat zou minstens 4 weken gaan duren want elke keer als er iemand anders binnen zou komen die wel klant was, zou die voorrang krijgen op mijn reparatie. Dit moest ik maar zien als een soort "straf" omdat ik de laptop online had gekocht wist de verkoper mij zonder blikken en blozen te vermelden.

Ondanks deze vreemde behandeling mijn mac er toch maar achter gelaten om vervolgens 2 dagen later gebeld te worden dat mijn mac alweer terug was en dat ik hem kon komen ophalen... waarschijnlijk was het erg rustig bij de technische afdeling -_-"

• desune
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 01:01:
Ik heb mijn oude macbook 2 maand geleden naar de HTR in veenendaal gebracht. Zelfde probleem als jij hebt, eerst met apple gebeld want macbook was al een maand buiten garantie, was allemaal geen probleem en alles is kosteloos gerepareerd.

Toen ik bij de HTR binnen kwam en ik vroeg naar de duur dat ik heb kwijt was kreeg ik eerst een donderpreek van meneer de verkoper "want ik was zo fout geweest om mijn mac online te kopen in plaats van bij hen in de winkel". Maar hij was toch zo vriendelijk om de laptop te laten repareren maar dat zou minstens 4 weken gaan duren want elke keer als er iemand anders binnen zou komen die wel klant was, zou die voorrang krijgen op mijn reparatie. Dit moest ik maar zien als een soort "straf" omdat ik de laptop online had gekocht wist de verkoper mij zonder blikken en blozen te vermelden.

Ondanks deze vreemde behandeling mijn mac er toch maar achter gelaten om vervolgens 2 dagen later gebeld te worden dat mijn mac alweer terug was en dat ik hem kon komen ophalen... waarschijnlijk was het erg rustig bij de technische afdeling -_-"
Wat een slechte klantenservice zeg!!! Alle APRs moeten reparaties uitvoeren van klanten van Apple ongeacht waar je het hebt gekocht (natuurlijk alleen binnen garantie). Het is natuurlijk niet leuk voor een APR om een computer te repareren die geen klant is maar ze hebben daarvoor getekend en Apple betaald hun hele technische dienst daar en dus ook zijn baan. Als Apple hier zelf achter komt dan gaan ze dat niet leuk vinden en ik vind het zeer onprofessioneel en amateuristisch voor een bedrijf als HTR.
Pagina: 1