Boot problemen

Pagina: 1
Acties:

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:06
Gisteren mocht ik de laptop van me vader hebben.

Nu nam ik hem vandaag mee naar school. Hij werkt goed, het is een compaq nc6320
Ik had wat verbindingen naar zijn werk weg gehaald bij netwerken en had even een usb nodig om iets te kopieren. Nu hoorde ik achteraf dat er een virus op de usb-stick zat.

Niks van gemerkt en de virusscanner gaf ook niks aan.

Nadat ik mijn laptop wou rebooten krijg ik de volgende error

NTDLR is missing

Ik wou het herstellen via XP/Vista maar zij zien allebei geen harde schijf.
De raid/scsi controller had ik in de bios op disabled gezet en via XP kon ik nu bij herstellen.

De melding weg gehaald met

Windows XP users

Insert the Windows XP bootable CD into the computer.
When prompted to press any key to boot from the CD, press any key.
Once in the Windows XP setup menu press the "R" key to repair Windows.
Log into your Windows installation by pressing the "1" key and pressing enter.
You will then be prompted for your administrator password, enter that password.
Copy the below two files to the root directory of the primary hard disk. In the below example we are copying these files from the CD-ROM drive letter "E". This letter may be different on your computer.

copy e:\i386\ntldr c:\
copy e:\i386\ntdetect.com c:\

Once both of these files have been successfully copied, remove the CD from the computer and reboot.

en zelfs

probeer eens op te starten met de originele cd.
Laat doorgaan tot je de optie ziet waar je de "r" moet intikken om een reparatie uit te voeren.
Kies voor de reparatie via de console.
Daar zal je waarschijnlijk je administrator-wachtwoord moeten ingeven (eventueel ook kiezen welke windows-installatie).
In de console tik je "fixboot" (zonder "" uiteraard), en daarna "fixmbr". Je bevestigt met "y".
Als dit gedaan is, tik je "exit", waarna de pc herstart. Normaal moet dit het probleem oplossen.

maar krijg toch de volgende melding:

invalid partition table nu.
Heb net XP geinstalleerd, alleen na het formatteren en de gegevens op de schijf te hebben geinstalleerd krijg ik de melding.

Ongeldige boot.ini, deze heb ik opnieuw geschreven met Foutbericht 'Ongeldige Boot.ini' of 'Windows kan niet worden gestart' bij het opstarten van de computer maar dit hielp ook niet.

Net als laatste fixmbr gedraait maar nu krijg ik de melding invalid partition table

Hoe kan mijn laptop weer normaal werken? Vanmiddag heb ik gewoon alles nog gedaan, Word, surfen, enz

Rob

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat ik even kan bedenken is dat er wel degelijk iets verkeerd staat door een mogelijk virus. Heb je toevallig de kans/mogelijkheid om ons te voorzien van de inhoud van C:\boot.ini. Mogelijk dat die ook niet goed staat ingesteld (al dan niet door de driveletter van de USB stick).

Aan de andere kant; probeer eens een Knoppix-CD of iets dergelijks; het lijkt me zinvoller om eerst de machine eens te scannen op virussen alvorens je je MBR gaat proberen te repareren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Wackmack
Heb net de optie SATA Native Mode weer aangezet in de BIOS en dan vind Windows XP geen harde schijf, is dit niet raar? Hij vind het alleen als deze functie is uitgeschakeld.

Maar vanmorgen was die functie gewoon nog aan, zou ik daarom deze functie misschien moeten installeren? Heb al naar drivers gekeken maar deze waren allemaal .exe en die kan windows daarom niet lezen van de usb-stick

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het zou me verbazen als de USB-stick uberhaupt im frage is om te kunnen booten. Lijkt er op dat de installatie van Windows ooit is gebeurd onder AHCI (BIOS), daarna de echte SATA-driver geinstalleerd, daarna op RAID (BIOS) gezet en nu is 'ie zijn driver kwijt, lijkt het...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Wackmack
Als ik op herstel toets met R dan komt hij gelijk uit in

C:\>, is dit normaal?

Maar als ik CHKDSK in toets dan denkt hij even 2/3 sec na en krijg ik de volgende melding:

Het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben .

Is dit op te lossen? en zou hier het probeer liggen?

Verwijderd

Je kan proberen met een programma zoals Partition Magic proberen alle partities te verwijderen en het te formatteren, als dat niet werkt, kun je de harde schijf los halen en aansluiten op een andere pc en de harde schijf testprogramma van het merk van de harde schijf proberen om te kijken of er iets meer mis is met je harde schijf.

• Wackmack
Pff net hele nacht chkdsk /r gedaan

Nu XP geinstalleerd en na de reboot krijg ik

Schijfleefout
Druk Control+Alt+Delete
Pagina: 1